اعتصاب کارکنان موزه لوور در پاریس │ گردشگران با درهای بسته مواجه شدند

چمدان: موزه لوور پاریس یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری فرهنگی فرانسه است و در سال 2018 توانست رکورد 10 میلیون و 200 هزار بازدیدکننده را ثبت کند.

روز دوشنبه کارکنان بخش پذیرش و حراست این موزه در اعتراض به وخامت شرایط کار و کمبود نیرو که دیگر قادر نیست به این تعداد بازدیدکننده خدمات ارائه دهد دست به اعتراض زدند و به‌ این‌ ترتیب، گردشگران مشتاق برای دیدن مونالیزا و دیگر آثار ارزشمند این موزه را پشت درهای بسته ناامید کردند.

اتحادیه اصناف فرهنگی فرانسه در اطلاعیه‌ای درخصوص این اعتصاب نوشت: «لوور درحال خفه‌ شدن بود و کارکنان از تعداد بازدیدکنندگان درهم شکسته بودند و به‌ همین‌ علت، تصمیم گرفتند درخصوص وخامت بی‌سابقه وضعیت کار و بازدیدها تذکر دهند. بیش‌ از 10 میلیون نفر در سال 2018 از لوور دیدن کردند. هر چند تعداد بازدیدکنندگان از سال 2009 تاکنون 20 درصد رشد داشته اما تعداد کارکنان با کاهش همراه بوده است. از این‌رو، روز دوشنبه 150 کارمند موزه در مقابل وزارت فرهنگ در پاریس درخصوص کمبود نیرو دست به اعتراض زدند.»

لوور اعلام کرد پول بازدیدکنندگانی را که برای دوشنبه 27 می، بلیت خریده بودند پس می‌دهد. بیشتر موزه‌های جهان از جمله موزه‌های پاریس دوشنبه‌ها تعطیل هستند و لوور از معدود موزه‌هایی است که به‌جای دوشنبه‌ها سه‌شنبه‌ها استراحت می‌کند بنابراین، روز دوشنبه از جمله روزهای شلوغ این موزه به‌شمار می‌رود.

این اولین‌بار نیست که کارکنان موزه لوور در اعتراض به شرایط بد کار دست به اعتصاب زده‌اند. آوریل 2013 هم کارمندان این موزه در اعتراض به افزایش موارد جیب‌بری گردشگران در موزه اعتصاب کرده بودند.

[related-post id="199776"]
کد خبر 226448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =