چمدان: محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه هفتم خرداد ماه در جریان یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر درباره طرح الزام شهرداری تهران به شناسایی و ساماندهی تابلوهای راهنمایی مراکز تاریخی و گردشگری گفت: این در طرح نود و دومین جلسه شورا به امضای ۱۴ نفر از اعضای شورا رسید و برای بررسی به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ارجاع شد.

وی گفت: بررسی تابلوها و اصلاح آن برای استفاده گردشگران از مراکز تاریخی و تفریحی شهرداری ضروری است.

حق شناس با بیان اینکه در حال حاضر گردشگران از سایر شهرها و کشورها به فرودگاه تهران وارد می‌شوند اما سهم تهران از این گردشگران بسیار پایین است گفت: گردشگران وارد تهران می‌شوند اما به سایر شهرها از جمله شیراز، اصفهان، مشهد و یزد می‌روند.

وی اظهار داشت: تاکنون تلاش لازم در شهر تهران برای جلب گردشگران انجام نداده‌ایم. حتی برای بسیاری از ساکنان و اهالی شهر تهران هم که تمایل به بازدید از اماکن تاریخی شهر دارند، تلاشی انجام نشده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با ساماندهی تابلوها بسیاری از مشکلات گردشگران در این حوزه رفع و علاقه‌مندان می‌توانند در شناسایی این اماکن موفق باشند.

احمد مسجد جامعی عضو دیگر شورا هم با بیان اینکه برای ساماندهی تابلوهای مراکز تاریخی در حوزه میراث فرهنگی شیوه نامه‌ای نداریم گفت: تابلوی برخی مراکز بزرگ، برخی کوچک، برخی روی پایه و برخی روی دیوار نصب شده‌اند و شیوه نامه مشخصی در این خصوص وجود ندارد. پیشنهاد می‌کنم تهیه شیوه نامه این تابلوها در طرح گنجانده شود.

اعضای شورای شهر تهران در نهایت با ۱۸ رای موافق به طرح یادشده و پیشنهاد تهیه شیوه نامه اصلاح تابلو های مراکز تاریخی و تفریحی رای دادند.
کد خبر 226401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =