جمع‌آوری سوله خاک سرخ کنار قلعه هرمز پس از 70 سال | حریم قلعه پرتغالی‌ها آزاد می‌شود

چمدان:‌ سید مجدالدین حسینی گفت: طی پیگیری‌های مستمری که از آذر ماه سال گذشته برای تعیین‌تکلیف سوله‌ جنب قلعه هرمز شد، در حاشیه جلسه‌ای که به درخواست اداره كل تعاون كار و رفاه اجتماعی و با حضور شرکت بهره‌بردار خاک سرخ در فرمانداری بندرعباس داشتیم مقرر شد در گام نخست سوله‌ خاک سرخ هرمز از مقابل بنای تاریخی قلعه پرتغالی‌ها حذف شود.

او با بیان اینکه موضوع حذف سوله‌ خاک سرخ خواست عمومی نیز بود، اضافه کرد: پرونده حذف این بنا توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از سال ۹۱ کلید خورد اما بنا به دلایل گوناگونی این موضوع محقق نشد تا این که طی روزهای اخیر در حاشیه جلسه مشکلات معدن خاک سرخ و بعد از آن که حدود ۷ ساعت طول کشید، این خواسته‌ عمومی با امضای توافق‌نامه‌ای میسر شد.

بخشدار هرمز گفت: حامیان بناهای باستانی و تاریخی و همچنین فعالان محیط‌زیستی و گردشگری همواره به جد این مطالبه را داشتند که سوله دید قلعه تاریخی را مسدود کرده و در عین حال ایرادات محیط زیستی را مطرح می‌کردند که خوشبختانه اعلام خبر این توافق‌نامه می‌تواند باعث خشنودی عموم مردم و فعالان گردشگری شود.

حسینی گفت: پروژه خط ساحلی (از اسکله مسافربری هرمز تا قلعه) که به همت استاندار هرمزگان به بهره‌برداری رسید، با برداشتن این سوله‌ نازیبا و مخروبه،‌ زیبایی دوچندانی به ارمغان می‌آورد.

او ابراز امیدواری کرد با کمک و حمایت مردم، مسولان و فعالان گردشگری، هرمز را به منطقه‌ای مطلوب برای صنعت گردشگری تبدیل کنیم.
کد خبر 226399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =