چمدان: مهدی جمال در نشستی با موضوع بررسی مسائل مرتبط با بناهای تاریخی استان سمنان خبرنگاران گفت: پس از بحث و تبادل نظر بین مسئولان و بازدید میدانی از عملیات عمرانی مقرر شد تا بررسی مجدد کارشناسی و ارائه طرح‌ها و مستندات از سوی هیات امنا و شورای شهر و تائید نهایی طرح توسط مشاور در ستاد مرکزی سازمان میراث فرهنگی کشور عملیات عمرانی متوقف شود.

وی ادامه داد: این اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده اما از مدتی پیش طرح توسعه عمرانی- تجاری خدماتی در حریم درجه یک این مجموعه آغاز شد که با مخالفت‌های سازمان میراث فرهنگی و انجمن‌های مردم نهاد دامغان و استان، رسانه‌ها و … مواجه شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اضافه کرد: نشست بررسی و تبادل نظر درباره ساخت و ساز در حریم مجموعه امامزاده جعفر (ع) با حضور مدیر کل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، فرماندار دامغان، اعضای شورای شهر، هیات امنای امامزاده و شهردار دامغان و مسئولان و کارشناسان میراث فرهنگی استان و شهرستان دامغان در محل فرمانداری دامغان برگزار شد.

به گزارش چمدان، مجموعه امامزاده جعفر (ع) دامغان با قدمت بیش از هزار سال دارای آثاری از دوران سلجوقی و تیموری است. این مجموعه شامل چهار بنای آرامگاه امامزاده محمد از نوادگان امام موسی کاظم، امامزاده جعفر، خانقاه منسوب به شاهرخ تیموری و برج چهل دختران است که همگی در مرکز شهر تاریخی دامغان قرار دارند.

[related-post id="225290"]

[related-post id="2774"]

[caption id="attachment_225976" align="aligncenter" width="923"]امامزاده جعفر دامغان مجموعه امامزاده جعفر (ع) دامغان با قدمت بیش از هزار سال دارای آثاری از دوران سلجوقی و تیموری است[/caption]

[caption id="attachment_225975" align="aligncenter" width="800"]امامزاده جعفر دامغان مجموعه امامزاده جعفر (ع) دامغان شامل چهار بنای آرامگاه امامزاده محمد از نوادگان امام موسی کاظم، امامزاده جعفر، خانقاه منسوب به شاهرخ تیموری و برج چهل دختران است [/caption]
کد خبر 225962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =