چمدان: ولی جهانی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: به دنبال تماس یکی از فعالان حوزه میراث فرهنگی مبنی بر کشف گوری تاریخی در محله خواهر امام رشت، یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مأمور بررسی و پیگیری این خبر شد.

وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه حاکی از وجود گوری خرپشته‌ای ساخته شده از آجر در محل خاکبرداری بوده است افزود: در اقدام اولیه، بنا به نظر این معاونت، عملیات خاکبرداری تعطیل شده است.

معاون میراث فرهنگی استان گیلان با اشاره به نتایج کاوش در مسجد صفی و نیز گور فوق در محله خواهر امام رشت خاطرنشان کرد: آثار و شواهد مادی فراوانی از تاریخ و سرگذشت این شهر هنوز مدفون و ناشناخته است که به کمک مطالعات باستانشناسی قادر به درک آن‌ها خواهیم بود بنابراین گسترش باستان‌شناسی شهری در دستور کار این معاونت قرار دارد.

محله خواهر امام از جمله محله‌های قدیمی رشت و شامل بافتی تاریخی است. مطالعات اخیر در زمینه باستان‌شناسی شهری، وجود لایه‌های باستانی و ابنیه و شواهد تاریخی را در زیر سطح مسکون فعلی این شهر مسجل کرد که پیشینه این شهر را حداقل تا 1000 سال به عقب برده است.

کد خبر 225954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =