چمدان: گاراژ کوچکی در بازار پارک جوداپور در شهر کلکته، پایتخت ایالت بنگال غربی هندوستان به مکان بسیار مثبتی برای «کافه‌مثبت» تبدیل شده است.

کافه‌مثبت نام کافه‌ای است که گروهی از جوانان آلوده به ویروس +HIV آن را راه‌اندازی کرده‌اند و تمام پرسنل آن که اولین کافه از این‌ نوع در آسیا است جوانان حدود 18 سال هستند.

بنیانگذار این کافه کالول گوش نام دارد. بزرگ‌ترین چالش او برای تحقق ایده راه‌اندازی این کافه، یافتن محل کافه بود. زیرا صاحبان مغازه‌ها به‌ محض اینکه او به بیماری پرسنل و هدف از راه‌اندازی این کافه اشاره می‌کرد، از اجاره ملک منصرف می‌شدند اما سرانجام مرد مهربانی اجازه داد که گاراژش را به کافه تبدیل کنند.

کالول توانست با گروهی متشکل از 10 جوان مبتلا و تجهیزاتی ساده شامل چند میز و صندلی و یک دستگاه قهوه‌ساز نیمه‌خودکار، کافه‌ رویایی‌اش را باز کند.

قهوه و چای بخش ضروری زندگی اجتماعی مردم هند است و جایی که بتواند قهوه تازه لاواتزا و چای اعلا ارائه دهد خیلی زود می‌تواند به پاتوق تبدیل شود.

هدف این جوانان مبارزه با رفتارهای رایج در مواجهه با افراد آلوده به +HIV است. آنها می‌خواهند ثابت کنند که مبتلایان به این ویروس، بخش جدایی‌ناپذیر جامعه امروزی هستند و می‌خواهند نشان دهند که اگر مردم نوشیدنی و غذایی را که افراد +HIV آماده کرده‌اند بخورند و بنوشند آلوده نمی‌شوند.

علاوه‌بر قهوه، منوی این کافه انواع مافین، کلوچه و ساندویچ را هم شامل می‌شود که با مهارت بالای پرسنل آماده می‌شود.

کافه‌مثبت توانسته در جامعه پیرامونش تغییراتی مثبتی ایجاد کند و با حمایت مردم روبه‌رو شود به‌طوری‌ که امروزه روزانه پذیرای دست‌کم 35 تا 40 مهمان است که به نسبت فضای کوچک کافه، موفقیت بزرگی به‌حساب می‌آید.













کد خبر 225826

برچسب‌ها