چمدان: پس از آنکه در ماه‌های آخر سال 97  طرح مصوب مجلس در مورد وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به علت مغایرت با اصل 75 (داشتن بار مالی برای دولت) برای بار دوم با ایراداتی مواجه شد، این طرح به مجلس برگشت تا دوباره مورد بررسی قرار بگیرد.

دوم اردیبهشت‌ ماه سال جاری هم کمیسیون اصل 90 مجلس با انتشار گزارشی اعلام کرد که «کمیسیون اصل نود مجلس پیشنهاد کرده که با توجه به مشکلات متعدد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تبدیل این سازمان به وزارتخانه موجب نظارت بهتر مجلس خواهد شد.»

با وجود این اظهار نظر مدتی است که این طرح مسکوت مانده و مشخص نیست که بررسی‌ها برای اصلاح طرح در چه وضعیتی قرار دارد.

پروانه سلحشوری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار چمدان در مورد آخرین وضعیت این لایحه تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: قرار بود هفته گذشته این طرح در صحت مجلس مطح شود که این کار متوقف شد.

وی ادامه داد: نمایندگان پیگیر این مساله هستند و اقدامات مربوط به این طرح ادامه دارد هرچند که در مطرح شدن آن تعلل می‌شود.

این عضو فراکسیون میراث فرهنگی مجلس اظهار کرد: رئیس کمیسیون مشترک هم در مورد این طرح با شورای نگهبان جلسه‌ای داشته است.

[related-post id="220057"]

 
کد خبر 225751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد نظری ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    تشکیل وزارت گردشگری از وزارت نفت در این برهه از زمان دارای اهمیت بیشتری است.درست است وزارت نفت در حالت عادی درامد بیشتری دارد.اما مسءله اینست که هیچگاه حالت عادی برای نفت بوجود نیامده ونخواهد آمد.نگاه کنیم به بازی عربستان با نفت!! یا تحریمهای نفتی!! اما گردشگری پایدار متغیرهای تحریم و انتقال پول ناشی از درآمد به داخل کشور و ازین قبیل بازیها در آن جایی ندارد.کافیست به الگوی کشورهای توریستی مثلا" مصر ترکیه و غیره...نگاه کنیم.بخصوص این کشور غنی و پهناور با جاذبه های فراوان گردشگری.توریسم پزشکی نیز با توجه به قطب پزشکی ایران در منطقه و حتی در جهان نباید از دید مسولین پنهان بماند.ایران عزیز با یک برنامه منسجم و علمی و عملی مثلا"پنج ساله یا ده ساله از طریق گردشگری و توریسم پزشکی و فعالیتهای دانش بنیان از شر خام فروشی نفت نجات خواهد یافت.بطوریکه کشور عزیزمان ایران الگویی برای نه تنها منطقه بلکه برای دنیا شود.آنگاه خواهیم دید که الگوی کشورهای تحت سلطه در منطقه و جهان ایران پیشرفته با اتکا به توان داخلی خواهد بود یا دلارها و بمبهای عربستان.غربیها و بعضی اعراب خلیج فارس ازین مساله در مورد نقش الگویی ایران وحشت دارند. به امید اعتلای ایران عزیز.