چمدان: مسکو شهری غنی از جاذبه‌های امروزی و میراثی است که توانسته با 84 درصد رشد از جذب 12.8 میلیون گردشگر در سال 2010 به 23.6 میلیون گردشگر در سال 2018 برسد.

رکورد سال 2018 جذب گردشگران در مسکو به مدد میزبانی موفق روسیه در جام‌جهانی فوتبال مردان است. جام‌جهانی 2018 روسیه سال گذشته توانست 4.5 میلیون گردشگر را جذب کند به‌ طوری‌ که این کشور از سوی شورای فیفا به‌ عنوان بهترین برگزارکننده جام‌جهانی در طول تاریخ این رقابت‌ها معرفی شد.

کارگروه گردشگری شهر مسکو که بدنه اصلی معرفی این شهر به‌ عنوان جاذبه گردشگری است با انجام تبلیغات گسترده در خاورمیانه و توافق میان روسیه و امارات‌متحده‌عربی برای سفر بدون روادید و استفاده از ظرفیت شرکت‌های هواپیمایی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس توانسته گردشگران این منطقه را جذب کند.



علاوه‌بر جاذبه‌های فرهنگی، این کارگروه در توسعه صنعت هلتداری هم گام‌هایی برداشته و قصد دارد  17 هتل جدید را که چهار برابر بیشتر از هتل‌های ساخته‌ شده در سال 2018 است در سال 2019 بسازد.

غذاگردی روسی یکی دیگر از کلیدهای اصلی مسکو برای جذب گردشگران بین‌المللی است به‌ طوری‌ که امروزه در این شهر حدود 12 هزار کافه و رستوران وجود دارد که این رقم بیش‌از دو برابر نسبت به 10 سال قبل است.

مسکو همچنین درحال‌حاضر میزبان بسیاری از جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و برنامه‌های تعطیلات عمومی و جشن‌ها، رویدادهای غذایی و ورزشی است که در قالب برنامه جامع «فصل‌های مسکو» هر روز و با هر وضعیت آب‌وهوایی، فعالیت‌های تفریحی و سرگرم‌کننده را به گردشگران و شهروندان ارائه می‌دهد به‌ طوری‌ که در سال 2018 در مجموع 65 میلیون نفر شامل شهروندان، گردشگران داخلی و بین‌المللی از جشنواره‌های فصل‌های مسکو بازدید کرده‌اند.

[related-post id="34656"]
کد خبر 225125

برچسب‌ها