واکنش رئیس جامعه هتلداران به موافقت دولت برای واگذاری زمین رایگان برای ساخت هتل | واگذاری زمین باید مشروط به نیازسنجی باشد؛ برخی شهرها از هتل اشباع شده‌اند

چمدان: جمشید حمزه‌زاده درباره طرح دولت برای واگذاری رایگان یا اقساطی زمین در 500 نقطه برای ساخت هتل به چمدان گفت: این اتفاق می‌تواند اثرات خوب و بد داشته باشد. در ابتدا باید بدانیم که ما در برخی نقاط کشور با مشکل نبود یا کمبود هتل روبرو هستیم که این طرح می‌تواند مشوقی برای ساخت هتل‌ها در این مناطق باشد.

او با اشاره به تاثیرات دیگر این طرح گفت: در حال حاضر ضریب اشغال‌ هتل‌های کشور زیر 50 درصد است. در شهرهایی مانند مشهد تا 10 سال آینده نیاز به هتل نداریم. با وجود پروژه‌های در حال ساخت، مشهد از هتل اشباع شده است. این طرح نباید در چنین مقاصدی اجرایی شود.

رئیس جامعه هتل‌داران درباره نحوه اجرا شدن این طرح نیز گفت: واگذاری زمین برای ساخت هتل باید مشروط به مطالعات نیازسنجی باشد. سازمان میراث فرهنگی باید مطالعات دقیقی داشته باشد و چنین اتفاقی در نقاطی رخ دهد که براساس مطالعات دقیق نیاز سنجی به هتل نیاز دارند.

به گزارش چمدان، دولت به تازگی با درخواست رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای واگذاری رایگان یا اقساط بیش از 20 ساله زمین برای ساخت هتل در 500 نقطه کشور موافقت کرده است.
کد خبر 225046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =