چمدان: فرهاد عزيزى در نشست خبرى روز ميراث فرهنگى گفت: امسال از نظر اعتبارات در بدترین وضعيت قرار داريم. سال گذشته هم تنها ٢٠ درصد از بودجه تخصيص پيدا كرد و وضعيت اقتصادى دولت مناسب نبود.

او در ادامه گفت: اين مساله بسيار خطرناک است، جرا كه مربوط به نفايس ميراث فرهنگى كشور است كه جمهورى اسلامى براى حفاظت و نگهداری آنها تعهد داده است.

مدیر کل امور پایگاه‌های میراث فرهنگی افزود: به همه پايگاه اعلام كرديم از هر پتانسيلى كه مى‌توانند استفاده كنند و از هر دستگاه اجرایی، منابع خارجى و گروه‌هاى بين المللى كه مى‌توانند اعتبار جلب کنند.

فهرست بهای میراث فرهنگی آماده‌شد

سید هادی احمدی، مدیر کل دفتر حفظ و احیا محوطه‌ها و بناهای تاریخی در نشست خبری روز میراث فرهنگی گفت: طرح توانمندسازی ساکنین و مالکین بافت‌های تاریخی در صحن مجلس سورای اسلامی تصویب شده‌است و امیدواریم مراحل دیگر تصویب را هم طی کند.

او ادامه داد: فهرست بهای میراث فرهنگی برای اولین بار در کشور آماده شده‌است. این فهرست بها 983 آیتم در 12 فصل دارد، 45 درصد این فهرست مربوط به مرمت بنای تاریخی، 25 درصد مششترک با ساختمان و ابنیه و 30 رصد آیتم ها ستاره دار است و مربوط به نفایس می‌شود که بهای آن و یا مرمت آنها را نمی توان به صورت عادی محاسبه کرد، با تهیه این فهرست بسیاری از مسائل از جمله کسانی که قصد مرمت بناهای تاریخی خود را داشتند و در تعیین هزینه مرمت به مشکل بر می‌خوردند حل می‌شود.
کد خبر 224857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =