پارک رایک

پارک رایک یا همان ریکه در شهر قدیم تفلیس در نزدیکی ایستگاه مترو آولاباری در حاشیه رودخانه مونتکاوری واقع شده است. اینجا یک مکان گردشگری معروف در بین اهالی شهر و توریست هاست . میتوان از طریق پل شیشه ای در خیابان ارکله، پله های ایستگاه مترو، خیابان سنگفرش کلیسای متخی یا میدن اسکوئر به این پارک دسترسی پید کرد. و البته از سمت قلعه ناریکالا ، میتوانید سوار تلکابین شوید و از این پارک دیدن کنید.

پارک واکه

پارک واکه در منطقه واکه در تور تفلیس ، یکی از بزرگترین و جذاب ترین پارک های تفلیس به شمار می رود. این پارک دارای فضای سبز 200 هکتاری ، یک فواره بزرگ در وسط پارک، مسیر دوچرخه سواری، و جاذبه های تفریحی برای کودکان می باشد. این پارک که در سال 1946 افتتاح شد، یک نمونه عالی از پارک سوسیالیستی کلاسیک می باشد.

پارک حیدر علی اف در تفلیس

یکی دیگر از بهترین پارک های تفلیس ، پارک حیدر علی اف است که در خیابان آبانو که یکی از خیابان های تاریخی و قدیمی شهر تفلیس است قراردارد.این پارک دارای فضایی نسبتا کوچک و مناظری زیبا برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت است و از مکان های مناسب برای پیاده روی و دوچرخه سواری به شمار می آید.در این پارک رستورانی وجود ندارد و اگر قرار است برای مدتی طولانی به این پارک بروید حتما موادغذایی با خود ببرید.

باغ وحش تفلیس

باغ وحش تفلیس در خیابان مرابا کوستاوی واقع شده است و مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت با بچه ها در کنار تماشای حیوانات مختلف از جمله گورخر، اردک، پنگوئن، فیل و …. است.هزینه ورودی این باغ وحش ارزان است و رفتن به آن از طریق جاده اصلی آسان است.

باغ گیاه‌شناسی ملی

باغ گیاه‌شناسی ملی که زمینی به مساحت ۱۶۱ هکتار را اشغال کرده است، کلکسیونی از حداقل ۴۵۰۰ نوع گونه از گیاهان مختلف دارد. تاریخچه این باغ به بیش از ۳ قرن می‌رسد. اولین اشاره به نام باغ در نوشته‌های گردشگر فرانسوی، «ژان شغدن» در سال ۱۶۷۱ میلادی می‌رسد. او این باغ را «باغ سلطنتی» نامیده که به احتمال زیاد در سال ۱۶۲۵ تاسیس شده است. در طول جنگ‌هایی که در سال ۱۷۹۵ به وقوع پیوست، باغ تخریب شد و در اوایل قرن نوزدهم آن را احیا کردند.

ورودی اصلی باغ در دامنه قلعه ناریکالا تفلیس قرار دارد. با این حال شما می‌توانید از خیابان سنگ‌فرش باریکی به نام Botanikuri به این باغ برسید.

در این باغ مجموعه‌ای غنی از گیاهان (هم از گرجستان و هم از سایر کشورهای جهان) وجود دارد. علاوه بر اینکه می‌توانید در این باغ قدم بزنید و طبیعت زیبای آن را تحسین کنید، از پل‌های دوست‌داشتنی آن نیز دیدن کنید. یکی از برجسته‌ترین این پل‌ها، پل قوسی است که در بالای آبشار، در سال ۱۹۱۴ ساخته شده است.

دریاچه لیسی تفلیس

به گزارش سفر باتو ، دریاچه لیسی نیز مثل دریاچه لاک پشت‌ها، یکی از پرطرفدارترین تفرجگاه‌ها بین مردم تفلیس است. این دریاچه در حومه تفلیس قرار دارد و برای رسیدن به آن باید سوار تاکسی شوید. اینجا می‌توانید دوچرخه‌سواری کنید، نرمش کنید، ماهیگیری کنید، به پیک نیک بروید یا در یکی از کافه‌های آن بنشینید و از اوقات فراغت‌تان لذت ببرید.

زیبایی‌های تفلیس فرای این پارک‌ها است. اگر می‌خواهید با سایر جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی تفلیس آشنا شوید، می‌توانید فهرست آن‌ها را در کجارو ببینید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این شهر دسترسی داشته باشید. مطالب بیشتر را ببینید: تمام دانستنیهای سفر به شهر تفلیس گرجستان

دریاچه لاک پشت ها تفلیس

Kus Tba یا دریاچه لاک‌پشت‌ها، دریاچه‌ای کوچک در حومه تفلیس است. این دریاچه یکی از مشهورترین مناطقی است که مردم محلی در ماه‌های گرم تابستان، برای فرار از گرما به آنجا می‌روند. شما می‌توانید دور دریاچه قدم بزنید، از تجهیزاتی که در محوطه آن نصب شده است خود را سرگرم کنید یا اینکه در کافه‌ای بنشینید و از نمای دریاچه و خوردن غذا یا نوشیدن نوشیدنی مورد علاقه خود لذت ببرید.

برای رسیدن به این منطقه می‌توانید از تاکسی یا تله‌کابین واقع در خیابان Chavchavadze  استفاده کنید. اگر آدم بااراده‌ای هستید، می‌توانید این مسیر را پیاده طی کنید، اما در نظر داشته باشید شیب مسیر زیاد است و راه طولانی در پیش خواهید داشت.

درباره پارک متاتسمیندا

پارک متاتسمیندا در تور تفلیس  یک جاذبه ای است که شما با رفتن به آن می خواهید با یک تیر دو نشان بزنید. چرا که ابتدا می توانید برای ساعاتی، به میان شهربازی و تفریحات هیجانی اش بروید، در ادامه برای صرف ناهار یا استراحتی خوشمزه به سراغ رستوران ها و کافه های آن رفته و در انتها برای یک پیاده روی در غروبی رویایی جهت تماشای جاذبه های تاریخی در پارک متاتسمیندا حساب کنید. این پارک در بالای کوهی به همین نام قرار گرفته است و در بلندترین نقطه شهر و ارتفاع ۷۰۰ متری شهر تفلیس در گرجستان واقع شده است. خوبی این پارک است که در مرکز شهر قرار گرفته است و نیازی نیست مسافت زیادی را طی کنید. درون این پارک شهربازی معروف متاتسمیندا در آن قرار گرفته است و به طور کلی دارای ۲۵ بازی مختلف می باشد، که در سه بخش هیجانی، خانوادگی و کودک قرار گرفته اند.

قدمت بوستان وسیع و ۱۰۰ هکتاری متاتسمیندا، به بیش از ۱۰۰ سال می رسد و به راحتی مشهورترین پارک موضوعی تفلیس محسوب می شود. همچنین بد نیست بدانید متاتسمیندا عضو انجمن بین المللی شهربازی ها (IAAPA) است که به این ترتیب کارکنان حرفه ای و متخصص آن، مرتب وضعیت وسایل بازی را کنترل کرده و تطابق آن ها با شاخص های جهانی را بررسی می کنند.
کد خبر 223857

برچسب‌ها