چمدان: دشت دریاسر تنکابن یکی از زیباترین مناطق شمال ایران است که در قسمت جنوبی شهر تنکابن و در منطقه دو هزار قرار دارد. این دشت بین ۴ کوه محصور شده است. از سمت جنوب غربی کوه الموت، بلندترین کوهی است که این دشت را احاطه کرده است. این دشت رویایی از شرق به طالقان و از غرب به گردنه سیالان، قله‌های خشچال و کندیگان محدود شده است. در حقیقت این دشت مرزی است که پوشش سبز و جنگلی شمال ایران را به پوشش برفی و یخچالی کوه الموت متصل می‌کند.

سطح این دشت در فصل بهار پر از گل‌های بابونه زرد رنگی می‌شود که چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. از جالب‌ترین ویژگی‌های این دشت این است که در کف آن ده‌ها چشمه وجود دارد و آب از میان سبزه‌ها بیرون می‌آید به طوری که در فصل بهار که آب زیادی وجود دارد به سختی مکان خشکی را می‌توان در این دشت زیبا و رویایی پیدا کرد. رودخانه‌ای نیز در میان دشت وجود دارد که زیبایی این منطقه رویایی را چندین برابر می‌کند.

این منطقه بی‌نظیر را بهشت اردیبهشت ایران می‌نامند. اگر برای طبیعت گردی به این نقطه شمال کشور رفتید مطمئن باشید بهشت را پیش روی خود می‌بینید.

بهترین زمان برای سفر

دشت دریاسر تنکابن همیشه زیباست اما در هر فصلی زیبایی‌های متفاوتی را به گردشگران هدیه می‌دهد. فصل بهار بهترین زمان سفر به «بهشت اردیبهشت ایران» است. اگر مسافر بهاری این دشت زیبا شدید از آب و هوای بسیار مطبوع و منظره‌ گل‌های زیبای بابونه لذت خواهید برد. اگر هم تابستان به این دشت رفتید باز هم با منظره سبز و خرم آن روبرو می‌شوید اما گرمای هوا در برخی روزها ممکن است شما را آزار دهد.

فصل پاییز دشت دریاسر شاید به زیبایی فصل بهارش نباشد اما با جاذبه بی‌نظیر و متفاوت آن روبرو خواهید شد. نمایشی از مناظر رنگارنگ و در بسیاری از روزها بارانی ... رنگ پاییزی برگ‌های درختان دشت دریاسر طبیعتی رویایی را برای گردشگران و طبیعت گردان به ارمغان می‌آورد. اما این دشت در زمستان بسیار سرد و پوشیده از برف است اما زیبایی‌های خاص خود را دارد.

مسیر دسترسی 

پس از رسیدن به شهر تنکابن در غرب استان مازندران باید از جاده رویایی «دو هزار» عبور کنید. جاده «دو هزار» به روستایی به نام «عسل محله» ختم می‌شود، پیاده و حدود یک ساعت و نیم در شیب ادامه دهید و با عبور از میان جنگل به مقصد مورد نظر یعنی دشت رویایی دریاسر می‌رسید. در رسیدن به مقصد نهایی عجله نکنید ؛ تمام مسیر با چشم اندازهای بی‌نظیری روبرو خواهید بود.























راه دسترسی به این نقطه رویایی ایران را با استفاده از نقشه زیر تعقیب کنید.


عکس‌ها: غلامرضا شمس ناتری

 
کد خبر 223515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =