۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

  1. پارک ساحلی میرمهنا


بزرگترین پارک تفریحی جزیره کیش، پارک میرمهناست که در بلوار دریا قرار دارد، بلوار دریا از بلوارهای اصلی کیش است که اغلب رستوران ‌ها، مراکز خرید و هتلهای کیش  در آن واقع شده و بلواری نسبتا شلوغ است.

پارک ساحلی میرمهنا نزدیک به محله عرب ‌ها و بومیان جزیره است، بدین ترتیب زندگی ساده بومیان جزیره را نیز میتوان به دور از هیاهو و زرق و برق تورکیش مشاهده کرد. این پارک را که از مسجد خاتم‌الأنبیا تا میدان جاسک کشیده شده به غروب ‌های دلنشینش می ‌شناسند. وجود اسکله ماهیگیری که در ساعتهای خاصی از روز میتوان در آن ماهیگیری کرد و تماشای لاک ‌پشت ‌هایی که در ساحل پارک میرمهنا آزادانه برای خود اینطرف و آنطرف می ‌روند و پیاده روی در پارک و اسکله، زیبایی‌ های پارک میرمهنا را دوچندان کرده است. علاوه بر آن میتوان در بازار ماهی‌ این پارک، ماهی‌ های تازه صید شده خریداری کرد و همانجا در زیر یکی از آلاچیق ‌ها کباب کرد. این پارک، دارای اسکله تفریحی نیز هست که در طول آن چهار ایستگاه برای قایق سواری و چهار مکان برای تماشای دریا درنظرگرفته شده است. در اسکله یا رستوران ‌های اطراف اغلب شبها موزیک زنده نیز روبراه است، هرچند این فقط مختص این پارک نیست و موزیک زنده تقریبا در همه جای کیش رایج است.

در نزدیکی میرمهنا، شهر زیرزمینی و شگفت ‌انگیز کاریز نیز قرار گرفته و بولینگ و مجموعه ورزشی مریم هم در نزدیکی آن دایر است. همچنین بازار پارس خلیج، بازار صفین، بازار زیتون و بازار ونوس فاصله چندانی با این پارک ساحلی ندارند و رستوران توتی فروتی و میرمهنا با منوهای متنوعشان در نزدیکی پارک واقع هستند.

  1. پارک ساحلی مرجان


آبی پایان ناپذیر دریا، خورشید درخشان و سواحل مرجانی تصاویر ماندگار جزیره کیش در تور کیش هستند. یکی از جاهایی که این تصویر پررنگ تر می ‌شود و اوج می ‌گیرد، پارک ساحلی مرجان است. به بازار مرجان نیز سر بزنید، خرید بکنید و بعد راهی پارک مرجان ‌شوید، جایی که طلوع و غروب آفتاب زیبایی دیگری دارد. این پارک با آلاچیق های بسیاری که دارد همچنین پیست دوچرخه ‌سواری کیش که از آن می ‌گذرد و تفریح ‌های آبی نیز که در آن برقرار است از ویژگی خاصی برخوردار است. ساحل صخره ‌ای مرجان هم مثل سواحل دیگر جزیره پر از ماهی و آبزیان جزیره است که برای تماشای صدف و حلزون، شقایق‌ ها و عروس‌ های دریایی مکان مناسبی است، فقط باید مواظب خزه ‌ها و مرجان‌ ها باشید.  اطراف پارک پر است از چایخانه، رستوران و بوفه که به گفته مسافران کیش، غذاهای رستوران حافظیه و فودلند دلچسب ‌تر از بقیه است. هتلهای کیش از جمله هتل داریوش، هتل پارمیس و هتل ارم نیز در نزدیکی این پارک ساحلی قرار گرفته‌ اند.

  1. دلفیناریم


این پارک از آن دسته از مکان هایی بوده که از ابتدای تاسیس تا کنون همواره مورد استقبال قرار گرفته است و مطمئنا اگر از دوستان خود که چندین بار به جزیره کیش سفر کرده اند بپرسید، تعداد زیادی از آن ها خواهند گفت که بار ها این پارک را تجربه کرده اند. پارکی که در آن شاهد وحدت فکری بین انسان و حیوان برای یک هدف مشترک که خلق کردن نمایشی خارق العاده هست خواهید بود.ارتباطی دوست داشتنی و پر مهر بین دلفین ومربی که انسان است. ارتباطی که مطمئنا محسور آن خواهید شد. فکر نمیکنم هنوز کلمه یا عبارتی به وجود آمده باشد که بتواند همچین تجربه ای را توصیف کند یا حداقل حقیر به آن تسلط داشته باشم.

  1. باغ پرندگان


کافی است از محوطه پارک دلفین ها خارج شوید تا با طی چند قدم به باغ پرندگان برسید؛جایی که میتوانید قدم به قدم طاووس هایی که تاج خود را باز کرده و جلوه ای از قدرت نمایی خالق خود را به نمایش میگذارند بدون هیچ حفاظت و مانعی گام بردارید. اگر از دیدن پرندگان در قفس رنج میکشید، در آن محیط میتوانید شاهد پرواز آزادانه و خوش بودن پرندگان باشید و یک لبخند رضایت به خود هدیه دهید. زندگی در کلان شهر ها فرصت رویارویی مخلصانه با طبیعت وحیوانات را از ما گرفته ولی شما میتوانید با استفاده از این پارک چند ساعتی را بدون توجه به ساعت مچیتان وقت بگذرانید! باغ پرندگان داخل دلفیناریوم قرار دارد که بیش از 57 گونه پرنده را نگهداری می کند مثل پلیکان، شتر مرغ، طوطی ماکائو، انواع لک لک، قو، پنگوئن آفریقایی و انواع گونه های نایاب و انواع تمساح.

  1. پارک شهر کیش


این پارک وسیع برای اولین بار در سال 1393 خورشیدی مورد استفاده قرار گرفته است و از همان ابتدا کانون توجه بسیاری از مسافران قرار گرفته است. فضایی مفرح که متشکل از پوشش گیاهی گسترده و بسیاری از امکانات مورد نیاز برای ساختن یک روز پر از شادی وخلق خاطره ای به یادماندنی در جزیره کیش که به احتمال زیاد در میل به تجربه ی آن با بسیاری از شما همنظر باشم. از دیگر موارد پر شمار و قابل توجه این پارک میتوان به دریاچه ی مصنوعی و فضایی مناسب برای معلولین عزیز اشاره کرد.

  1. پارک ساحلی سیمرغ


پارک ساحلی سیمرغ کیش  بین جاده جهان و جاده دوچرخه سواری یکی از بهترین پارکهای ساحلی جزیره کیش  و ديدني هاي كيش می باشد که در  کنار ساحل و نزدیکی هتل مارینا، هتل سیمرغ و مجموعه دلفیناریوم کیش قرار دارد. پارک ساحلی سیمرغ از جاذبه های گردشگری کیش با مساحتی بالغ بر 15000 متر مربع نمایی خیره کننده و بی نظیر از ساحل را ارائه می کند.

  1. پارک درختان نارگیل


یکی از زیباترین سواحل جزیره کیش ساحل درختان نارگیل است. این ساحل نقره فام در شرق جزیره كيش با درختان نارگيل فراوان، لور قديمي و با آلاچيق هاي متعدد در طول ساحل، نزديك اسكله بزرگ تفريحي و پلاژ آقايان واقع شده و مکانی شگفت انگیز و آرام برای بازدید کنندگان است.

  1. پارک هنگام کیش


پارک هنگام کیش از دیگر پارک های بزرگ واقع در جزیره کیش است، این پارک اگرچه جزو پارک های قدیمی کیش محسوب می شود، اما محبوبیت و جذابیت خود را در میان گردشگران تو کیش حفظ کرده است. برای دسترسی به تور لحظه آخری کیش سفر با تو را ببینید.
کد خبر 223478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =