چمدان: کلکچال یکی از قله‌های رشته‌کوه البرز در شمال تهران است که کوهنوردی در دامنه‌ آن یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری طبیعی پایتخت به حساب می‌آید. برای طی کردن این مسیر  یکی از رایج‌ترین راه‌های حرکت از پارک جمشیدیه به سمت کلکچال است.

پارک جمشیدیه در خیابان شهید باهنر ( نیاوران) خیابان فیضیه، خیابان امیدوار، قرار گرفته‌است. مسیر کوهنوردی کلکچال، از داخل پارک جمشیدیه و همچنین از کوچه‌‌ای پیش از ورودی اصلی این پارک که با تابلویی مسیر کلکچال را مشخص کرده، آغاز می‌شود.

در ابتدای این مسیر رودخانه‌ای کوچک در کنار مسیر تردد قرار دارد اما کم‌کم با ارتفاع گرفتن این مسیر رودخانه از نظر دور می‌شود.

تا ارتفاع 2600 متری، کوهنوردی در این مسیر برای بیشتر افراد و گردشگران امکان پذیر است در این ارتفاع، پناهگاهی ساخته شده که کوهنوردان می‌توانند در آن استراحت کنند، غذا تهیه کنند و حتی شب را در آن اقامت کنند. در کنار این پناهگاه برج یادبود پیشاهنگان هم قرار دارد. پس از این ارتفاع حرکت به سمت قله کلکچال که حدود  1000 متر بالاتر از پناهگاه است نیاز به آمادگی بیشتر و مهارت‌های کوهنوردی دارد و طی کردن آن برای گردشگران  معمولی دشوار خواهد بود.

[caption id="attachment_222917" align="aligncenter" width="1024"]کلکچال نمایی از پناهگاه کلکچال و برج یادبود پیشاهنگان[/caption]

مسیر کلکچال علاوه بر داشتن پوشش گیاهی بسیار زیبا از درختان و درختچه‌ها و گل‌های رنگی، از چشم انداز بسیار زیبایی از تهران برخوردار است.

گلابدره هم یکی دیگر از مسیرهای ورودی کوهنوردی به سمت پناهگاه و  قله کلکچال به حساب می‎‌آید.

[caption id="attachment_222918" align="aligncenter" width="1000"]کلکچال قله کلکچال[/caption]
کد خبر 222916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =