شهری در ژاپن گردشگران را از غذاخوردن هنگام راه‌رفتن منع می‌کند│ جریمه فلورانسی‌ برای غذاخوردن در خیابان

چمدان: شهر کاماکورا نزدیک کاناگائوا در فاصله 30 کیلومتری جنوب‌غربی یوکوهاما یکی از شهرهایی است که میزبان بهترین معابد تاریخی ژاپن و یکی از زیباترین سواحل این کشور است. به‌همین‌علت، همه‌ساله گردشگران فرهنگی و تفریحی بسیار زیادی به این شهر سفر می‌کنند و طبیعی است که تمیز نگه‌داشتن شهرهایی که با تعداد زیاد گردشگران مواجه‌اند کار بسیار دشوار و پرهزینه‌ای است.

از این‌رو، به‌منظور کاهش هزینه‌های تمیزکردن زباله‌ها، شهرداری این شهر گردشگران را از خوردن غذا هنگام راه‌رفتن به‌ویژه در مناطق محبوب گردشگری منع کرده است.

البته شهرداری کاماکورا تاکید می‌کند که این منع درواقع نوعی درخواست برای آگاهی‌سازی است تا مجازات برای مسافران. بنابراین، درحال‌حاضر هیچ جریمه‌ای برای افرادی که از این مقررات جدید تخطی می‌کنند وجود ندارد.

یکی از خیابان‌هایی که بیشترین تمرکز برای اجرای این مقررات در آن وجود دارد، خیابان کوماچی‌دوری است که یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر با تعداد بسیار زیادی مغازه و فروشگاه است و براساس گزارش روزنامه ژاپن‌تودی، روزانه بین 50هزار تا 60هزار نفر از این خیابان که طول آن فقط 350 متر است بازدید می‌کنند.

تصور چنین جمعیتی در خیابان کوچک و پرترددی چون کوماچی‌دوری به‌حد کافی شلوغی این خیابان را نشان می‌دهد و اگر این گردشگران هنگام پیاده‌روی غذا هم بخورند احتمال کثیف‌شدن لباس سایر افراد و همچنین ریختن غذا روی زمین در اثر برخورد با دیگران بسیار زیاد است.

اما ژاپن تنها کشوری نیست که چنین مقرراتی را برای گردشگران وضع کرده است. شهر فلورانس ایتالیا هم قوانین محکمی را برای منع غذاخوردن در پیاده‌روها و مقابل در مغازه‌ها و خانه‌های شهر در نظر گرفته است و درصورت تخطی از آن، افراد تا سقف 500 یورو جریمه می‌شوند.

[related-post id="37264"]

[related-post id="213443"]
کد خبر 222874

برچسب‌ها