چمدان: قلعه سانتا سِوِرا، در ساحل شنی طلایی‌رنگ در فاصله 50 کیلومتری شهر رم قرار دارد. هر چند این قلعه در قرن 14 میلادی بنا شده اما قدمت برج دیده‌بانی آن به قرن یازدهم میلادی بازمی‌گردد.

بعد از چهار سال مرمت و بازسازی، درهای این قلعه با سه موزه و قیمت بلیت 8 یورو (برای بازدید هر سه) روی گردشگران باز شد.

بازدید از موزه‌ها و بالا رفتن از برج دیده‌بانی، برگزاری رویدادهای فرهنگی و نمایشگاه‌های هنری در این قلعه سبب شد که سانتا سورا به‌ سرعت جایگاهش را بین خانواده‌ها و گروه‌های دانش‌آموزی پیدا و در سال اول بیش‌از را 50 هزار بازدیدکننده را جذب کند.

همین استقبال سبب شد که از تابستان سال گذشته بخشی از این قلعه با چشم‌انداز رو به دریا به هاستل تبدیل شود.

دسترسی به این قلعه بسیار آسان است به‌ طوری‌ که از ایستگاه راه‌آهن مرکزی رم (رُما تِرمینی) با هزینه بلیت اندک 4.40 یورو می‌توان به ایستگاه کوچک سانتا سِوِرا رسید و از آنجا پیاده با پیمودن مسیری که فقط پانزده‌ دقیقه زمان می‌برد به قلعه و ساحل تفریحی مشرف به آن رسید.

هر چند این اقامتگاه به‌ عنوان هاستل شناخته می‌شود اما ویژگی‌ آن با مفهومی که با شنیدن نام هاستل تداعی می‌شود کمی تفاوت دارد. به‌ طوری‌ که، تمام اتاق‌های این هاستل که در ابعاد یک‌تخته، دوتحته، سه‌تخته و چهارتخته عرضه می‌شوند، خصوصی هستند و به سرویس بهداشتی شخصی و امکانات کامل هتل تجهیز شده‌اند.

تنها تفاوت این هاستل با اقامتگاه‌های B&B در این است که در هاستل قلعه سانتا سورا صبحانه عرضه نمی‌شود. اما مهمانان می‌توانند از آشپزخانه اشتراکی برای پخت و پز استفاده کنند.

مهمان این هاستل در وبگاه booking.com به آن امتیاز «8.8 شگفت‌انگیز» و برای موقعیت مکانی آن امتیاز 9.3 داده‌اند.

گردشگرانی که در این هاستل اقامت می‌کنند می‌‌توانند از ساحل تفریحی برای شنا و آفتاب‌گرفتن و از موزه‌ها، برج دیده‌بانی، حیاط، خانه‌ها، دو کلیسای تاریخی که همگی بین دیوارهای قرون‌وسطایی این قلعه قرار دارند بازدید کنند.

هزینه یک‌شب اقامت در اتاق خصوصی یک‌تخته این قلعه تاریخی 55 یورو است.







 





































 
کد خبر 222467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =