چمدان: تصاویری که به دست چمدان رسیده نشان می‌دهد یک جفت کبوتر در بخش ایران باستان موزه ایران لانه کرده‌اند و مسئولان موزه ملی در تلاش برای بیرون کردن این پرنده از مهمترین موزه کشور هستند. اتفاقی که نشان می‌دهد راه ورود و لانه‌سازی حیوانات به داخل موزه ایران باستان باز است و احتمالا در آینده باید شاهد گونه‌های جانوری دیگری در موزه ایران باستان و در میان ارزشمندترین آثار کشور باشیم.

هنوز یک ماه از نشستن یک نفر روی ویترین موزه دوران اسلامی نگذشته که این بار دو کبوتر به داخل موزه ملی ایران راه پیدا کرده و بخش ایران باستان را برای زندگی انتخاب کرده‌اند. موزه ملی ایران، مهمترین موزه و موزه مادر کشور است که بخشی از ارزشمند‌ترین آثار کشف شده کشور در این موزه نگه‌داری می‌شود. با این وجود موزه ملی ایران با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و قرار نیست حواشی آن تمام شود.

کبوتر در موزه ملی

حدود یک ماه از زمانی می‌گذرد که چمدان تصاویری را منتشر کرد که یک بازدیدکننده (ادعا شده کارشناس موزه) روی ویترین آثار دوران اسلامی نشسته بود. موزه ملی ایران که سیاست سکوت درباره اتفاقات این چینی دارد و فاقد بخش اطلاع رسانی است، درباره اتفاق گذشته هیچ توضیحی ارائه نداد. این بار کبوترها امنیت آثار داخل موزه را به خطر انداخته‌اند.

[related-post id="216471"]

موزه ملی ایران با مشکلات متعدد موزه‌ای روبرو است. زمان افتتاح موزه دوران اسلامی رسانه‌ها گزارش‌های متعددی درباره غیر استاندارد بودن ویترین‌های این موزه منتشر کردند اما سیاست سکوت مدیران این موزه در نهایت منجر به سقوط یکی از ویترین‌ها و شکستن دو اثر ارزشمند سلجوقی شد. ماه پیش نیز تصویری از نشستن روی ویترین‌های این موزه منتشر شد و این بار کبوترها در این موزه لانه کرده‌اند.

با این وجود باز هم پیش بینی می‌شود مدیران موزه ملی ایران به جای توضیح به رسانه‌ها درباره وضعیت امنیت این موزه به دنبال منبع خبر بروند و سعی در جلوگیری از انتشار اخبار انتقادی از وضعیت این موزه داشته باشند. رفتاری خارج از عرف رسانه‌ای که تبدیل به رویه‌ای برای مدیران موزه ملی ایران شده است.
کد خبر 222450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =