قلب‌های رنگی در میدان تاریخی تهران | گردشگرانی که مهربانی را در بافت تاریخی تهران ترویج کردند

چمدان: نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ با بیان این که هنر تعاملی فرصتی برای حضور شهروندان و گردشگران و جلب توجه آنان به شهر است از برگزاری نمایش‌های اجرا محور با عنوان «پرفومنس سفیر مهربانی» در میدان تاریخی حسن آباد خبر داد که با استقبال و مشارکت رهگذران مواجه شد.

وی افزود: با هدف ارتقای اخلاق شهروندی در شهر، نمایش‌های اجرا محور به صورت تصادفی برگزار می‌شود که در این نمایش کارگردان برنامه امیر وارسته و معصومه هنروران هنرمندان اجتماعی این اثر تعاملی مردم و گردشگران را صدا می‌کردند، برایشان گچ‌های رنگی آوردند و رهگذران روی کاشی‌های میدان حسن آباد شروع به کشیدن قلب‌های رنگی کردند تا مهربانی را در شهر ترویج دهند.

آبادیان ادامه داد: در این برنامه کودکان و جوانان، میانسالان و زنان و مردان با هویت‌های فردی مختلف، نقش مایه‌های مینیمال از محبت را در ابعاد شهری روی زمین و با تکنیک گچ خیابانی قابل شستشو در پهنه‌ای عمومی انجام دادند و به صورت زنده هنر مهربانی را تمرین کردند.

میدان حسن آباد

به گزارش چمدان، میدان حسن‌آباد که در طول تاریخ نام‌هایی مثل «میدان ملک‌المتکلمین»، «میدان هشت گنبد»، «میدان پهلوی» یا «میدان ۳۱ شهریور» را به خود دیده است در بافت تاریخی تهران در تقاطع خیابان امام خمینی (سپه) با خیابان حافظ و خیابان وحدت اسلامی (خیابان شاهپور) واقع شده‌ است.

میدان حسن‌آباد که پس از انقلاب به «میدان ۳۱ شهریور» تغییر نام یافته بود دوباره به نام «حسن‌آباد» ثبت شد. میدان حسن‌آباد از میدان‌های تاریخی و بخشی از بافت تاریخی و سنتی تهران قاجاری است.

این میدان و ساختمان‌های گنبدی پیرامونش در سال ۱۳۰۹ ساخته و به بهره‌برداری رسید. این مجموعه در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۱۹۷۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
کد خبر 222345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =