تمامی مطالبی که در ادامه می‌خوانید برگرفته از کتاب ترکی شو است. برای دانلود کتاب ترکی شو که راهنمای جامع اقامت و کار در ترکیه است می‌توانید بر روی اقامت ترکیه – ترکی شو کلیک کنید.

ترکیه کشوری است که تعداد اندکی از افراد در آن به زبان انگلیسی صحبت می کنند. آنها عمدتا، نسبتا جوان هستند. برخی این زبان را بهتر از دیگری صحبت می‌کنند. تعداد کمی از متخصصان کاملا روان صحبت می‌کنند: اگر یکی از آنها یافتید، قدر او را بدانید.

تعداد بسیار کمی به زبان آلمانی ,روسی وایتالیایی صحبت می‌کنند. خیلی کمتر برخی به زبان چینی و دیگر زبان‌ها صحبت می‌کنند.

آسان ترین راه برای یادگیری زبان ترکی در مسیر اقامت ترکیه

حتی اگر شما خیلی مسلط به زبان انگلیسی صحبت می‌کنید، زندگی برای شما راحت تر می‌باشد و اما بلاخره در ترکیه دچار دردسر می‌شوید پس سعی کنید زبان ترکی را فرابگیرید. حتی اگر خیلی کم ترکی بدانید فرصت‌های شغلی به روی شما باز می‌شود.

اگر شما به زبان انگلیسی صحبت نمی‌کنید، یادگیری زبان ترکی مهم‌تر می‌شود.

متاسفانه زبان ترکی زبان ساده‌ای برای یادگیری نیست، اما راه‌های زیادی وجود دارد بدون دردسر و اتلاف وقت یک ترک زبان بشوید.

حتی اگر شما فقط چند کلمه یاد بگیرید مردم ترکیه آن را هم به عنوان ادب و نزاکت شما می‌بینند هم ژست صمیمت شما. آنها مشتاقانه پاسخ شما را می‌دهند و وقتی کلمه‌ای را اشتباه گفتید (به یک روش خیلی محترمانه) آنها اشتباه شمارا تصحیح می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا دامنه واژگان خود را گسترش دهید.

چگونه یک خارجی می تواند ترکی را یاد بگیرد؟

شش راه اصلی وجود دارد.

یک دوست محلی
بهترین راه این است که یک دوست ترک پیدا کنید. اما، اگر شما در پیشنهاد با مانعی برخورد کردید ناامید نشوید ؛ گزینه های جایگزین وجود دارد!

مدرسه
قبل از ورود به ترکیه یا پس از ورود به ترکیه می توانید ترکی را بیاموزید. بچه ها خیلی سریع تر یاد می گیرند- برای یادگیری سه ماه نرمال می باشد.  اما بزرگسالان دیرتر یاد می گیرند. من افرادی را می شناسم که بطور مرتب درحال مطالعه بوده اند، حدود دوسال، و اکنون قادرند به راحتی صحبت کنند. البته، آنها باید نسبت به خود سخت گیر باشند! برخی بعد از شش ماه مطالعه دوبار در هفته بصورت ابتدایی ترکی صحبت می کنند.

یادگیری زبان در وطن
متکلمان ترکی زیادی  سراسر جهان وجود دارد. این یک گزینه خوبی برای شماست، زیرا به این معنی است که بسیاری از مردم ترکی را تدریس می کنند.

با یک جستجوی ساده در اینترنت برای یادگیری زبان ترکی در (شهر خودتان) اقدام کنید یا  وبسایت مدرسه زبان محلی خود را بررسی کنید.

اگر هیچ کلاس زبان ترکی رسمی در منطقه شما وجود نداشته باشد،  یا برای شما خیلی گران باشد، ببینید کدام یک از دوستان شما مردم ترک را می شناسند. از آنها درخواست کنید  و از آنها بپرسید که آیا مایل به آموزش زبان ترکی به شما هستند یا خیر. هرچند این روش احتمالا کمی بی حساب و کتاب می باشد، اگر شما در یک کلاس رسمی یاد بگیرید خیلی بهتر می باشد و خیلی لذت بخش خواهد بود. بهترین کار این است که قبل از مهاجرت به ترکیه زبان ترکی را فرابگیرید: این کار همه چیز را کمتر ترسناک جلوه می دهد و شما را مطمئن می کند که می توانید خیلی سریع تر زبان ترکی یاد بگیرید.

یادگیری در ترکیه
شما می توانید قبل از مهاجرت از ترکیه دیدن کنید (درموقعیت بودن آسان ترین راه برای یادگیری زبان می باشد) ودردوره های فشرده یاد گیری زبان ترکی شرکت کنید، ادامه یادگیری را در وطن خود فرابگیرید یا اینکه وقتی به ترکیه مهاجرت کردید ازصفر شروع کنید. وبسایت ها و روزنامه را بررسی کنید. مکان های زیادی برای یادگیری زبان ترکی در ترکیه وجود دارند. در برخی از مناطق توریستی شهرداری، (تالار شهرداری) کلاسهایی برای اتباع خارجی تازه وارد تشکیل می دهند.

دوره ها متفاوت خواهند بود: کلاس های عصر بصورت ترمی و کلاس های فشرده تمام وقت دوروز در هفته  برگذار می شوند.

آسان ترین راه برای یادگیری زبان ترکی در مسیر اقامت ترکیه

همچنین قیمت ها هم متفاوت می باشند: بهترین کاری که می توانید انجام بدهید تماس با مدرسه یا مربی می باشد تا از قیمت ها و وسایل مورد نیاز مطلع بشوید. همچنین شما می توانید برای  کلاس های بعدازظهر ۱۰۰ دلار آمریکا پرداخت کنید (۳۷۷TRY/۹۲پوند/۷۹ ) یا برای دوره فشرده سه هفته ای ۳۰۰ دلار-۴۰۰ دلار پرداخت کنید.

اینترنت، لوح های فشرده، نرم افزارها,و کتاب ها

دوره های زبان ترکی خیلی خیلی زیادی وجود دارند که هم به صورت آنلاین و بصورت کتاب در دسترس هستند.

یکی از روش های پیش رو برای یادگیری نرم افزار روزتا استون می باشد که درس های آن جامع می باشد که هم به صورت آنلاین هم صوتی و هم کتبی در اختیار شما می باشد.  یک دوره رایگان معروف  دیگر  doulingo می باشد که فقط آنلاین می باشد  اما به شما اجازه می دهد هم به ترکی بنویسید، هم بشنوید هم صحبت کنید. جزئیات بیشتر در پایین آمده است.

وب سایت هایی که به صورت ماهانه شارژ می شوند اغلب به شما  اجازه می دهد تا برای ماه ها درس های زیادی را خریداری کنید یا یک مدت زمان تمدید را مشخص می کنید تا زمانی که نسخه ارزان تر در دسترس بود اقدام کنید.

بسیاری از وب سایت ها اپلیکیشن  برای موبایل شما نیز دارند.

همچنین صدها کتاب، لوح فشرده برای یادگیری زبان ترکی درنظرگرفته شده است. با یک جستجوی ساده در وبسایت کتابفروشی مورد نظر خودتان می توانید از این برنامه ها و لوح ها باخبر بشوید. کتاب ها باید برای کلاس های حضوری و در ارتباط با دیگران و تعاملات بیشتر استفاده بشوند.

سرکار

بسیاری از مردم در حالی که سرکار هستند و کار می کنند اصول اولیه زبان ترکی را یاد می گیرند. این روشی بسیار اهسته می باشد اما روشی ارزان برای یادگیری زبان و دوزبانه شدن می باشد. متاسفانه همکاران شما احتمالا می خواهند از این فرصت استفاده کنند و زبان شما را یاد بگیرند و بعد می بینید که سخت است از آنها بخواهید که زبان ترکی به شما یاد بدهند. اغلب اوقات شما با آنها ترکی دست و پاشکسته صحبت می کنید اما آنها به انگلیسی جواب شما را خواهند داد.

بسیاری از کارفرمایان، مخصوصا، بانک های بزرگ و شرکت های فناوری اطلاعات که در ترکیه مستقر هستند امروزه برای کارمندان خود آموزش زبان ترکی را مهیا کردند. این مزیت بزرگی می باشد و می تواند دلیل خوبی باشد که چرا این کارمندان نسبت به دیگران ارجحیت دارند.

دوستان و همسایگان

همسایگان محلی شما در ترکیه بسیار خونگرم خواهند بود و برای برقراری ارتباط و ایجاد دوستی با شما آماده هستند. همچنین اگر شما نشان دهید به کشورشان و یادگیری زبان علاقه دارید، اغلب با صبرو تحمل و ادب شما را راهنمایی می کنند،‌ کلماتی که به آنها گفتید را تکرار می کنند ( تا به تلفظ شما کمک کنن) وقتی که جواب شما را می دهند با مهربان اشکالات دستوری شما را تصحیح می کنند.

دو چیزی که از مطمئن هستند،  یکی این است که زمانی که با همسایگانتان ترکی صحبت می کنید تجربه شما بیشتر می شود و دیگری این است که همسایگان شما به شدت تمایل  دارند که وقتی زبان ترکی به شما یاد می دهند شماهم زبان خودتان را به آنها یاد بدهید.

فرزندانتان

اگر فرزندان کوچک دارید پس به اندازه کافی خوش شانس هستید، بخصوص اگر آنها را به جای مدرسه بین المللی به مدارس محلی بفرستید. شما خواهید دید که خیلی سریع آنها زبان ترکی فرامی گیرند. بیشتر اوقات آنها در شش هفته نیمه مسلط می باشند و معمولا  طی شش ماه کاملا ماهر می شوند. آنها سپس می توانند به شما کمک کنند تا ترکی یاد بگیرید.

زبان خود را نگه دارید تا فراموش نشود

روزنامه های محلی بخوانید (به زبان ترکی) به اخبار تلویزیونی محلی گوش دهید. البته انجام تمام این مراحل زمان زیادی لازم دارد. به نظر من آزمون واقعی این است که اگر می توانید به هرزبانی صحبت کنید، پس شما می توانید برنامه های رادیویی آن زبان را دنبال کنید، و در جای که آنها می خواهند سریع تر صحبت کنند شما هیچ سرنخ تصویری ندارید.

یکی دیگر از روش های عالی و بدون دردسر برای عقب نیفتادن از زبان ترکی وجود دارد این است که برروی لوح فشرده فیلم تماشا کنید. بسته به سطح مهارت شما، می توانید فیلم را به زبان خوتان  نگاه کنید اما زیرنویس را روی زبان ترکی تنظیم کنید و روش دیگر این است که شما می توانید به زبان ترکی گوش بدهید و زیر نویس به زبان خودتان باشد. تمام این روش ها بطور شگفت انگیزی موثر می باشند و مهارت شما را بهتر می کنند.

علاوه بر کتاب ترکی شو که اطلاعات مفیدی را به کسانی میدهد که قصد مهاجرت به ترکیه دارند، کتاب دیگری بنام کتاب کانادایی شو هم وجود دارد که راهنمای جامع مهاجرت به کانادا برای ایرانیان است. برای دانلود کتاب کانادایی شو میتوانید بر روی مهاجرت به کانادا – کانادایی شو کلیک کنید.

اگر تمایل دارید در خارج از کشور کار کنید توصیه میکنیم مطلب کار در بلژیک – کوچر را مطالعه کنید.

مرجع:

www.koucher.com
کد خبر 221845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =