چمدان: علی اصغر مونسان 14 بهمن ماه در حاشیه مراسم گشایش بیست و یکمین جشنواره باغ لاله‌های گچسر استان البرز در جمع خبرنگاران افزود: امروز بخش گردشگری در حال تبدیل به سومین منبع درآمدی و اقتصادی جهان است که باید به این بخش در کشور توجه ویژه داشت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اعتبارات مرمت کاخ مروارید مهرشهر کرج گفت: متاسفانه مالکیت این کاخ در اختیار ما نیست. در جریان بازدید اواخر سال 96 از این مجموعه مشاهده شد که آسیب‌های جدی به این بنا وارد شده و سقف آن از بین رفته است. به دنبال بازدید از مجموعه کاخ مروارید به اداره کل میراث فرهنگی البرز دستور داده شد که حداقل اقدامات برای حفاظت از این اثر انجام شود که خوشبختانه صورت گرفت و امید است با همکاری مالک ابن مجموعه بتوانیم کار مرمت آن را دنبال کنیم و استاندار البرز نیز کمک کنند تا این اقدام دنبال شود.

[related-post id="211787"]

وی درخصوص مرمت خانه دکتر مصدق در شهرستان نظرآباد استان البرز نیز گفت: اجازه مرمت این بنای تاریخی اخذ شد و موانع برطرف شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص میزان خسارت سیل امسال به بناها و آثار تاریخی کشور گفت: آسیب‌ها جدی نیست و تاکنون مبلغ 700 میلیارد ریال برای مرمت آثار تاریخی آسیب دیده از سیل به این سازمان درخواست ارسال شده است.

مونسان درباره وضعیت قلعه فلک الافلاک در سیل فروردین ماه نیز گفت: قلعه فلک الافلاک خرم آباد در جریان سیل آسیب جزیی دید که اقدامات کارکنان میراث فرهنگی مانع از آسیب کلی به این اثر تاریخی شد.

وی ادامه داد: پل‌های تاریخی استان لرستان نیز به نسبت پل‌های به روز که دچار آسیب شدند کمترین آسیب‌ها را داشتند.

[related-post id="76495"]
کد خبر 221530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =