جاذبه‌های دیدنی تایلند در تور تایلند  

سفر به شهر سموت سنگخرم بانکوک


برای رسیدن به این شهر کوچک، با قطار و ون می‌توانید اقدام کنید، اما بهترین وسیله، ماشین است که حدود یک ساعت زمان می‌برد. به خط ساحلی بروید تا شاهد شنای هزاران میمون در آب باشید. همچنین در اینجا بازار شناور را می‌توانید ببنید، بازار شبانه‌ای که روز جمعه تا یکشنبه باز است و بزرگ‌ترین بازار توریستی مورد‌پسند مسافران است.

 

معبد حقیقت پاتایا


شاید معبد حقیقت در تور تایلند شاخص‌ترین ساختمان پاتایا باشد. تمام معبد از چوب درخت ساج ساخته شده است و سالن ۱۰۵ متری بی‌نظیر آن به ساحل ونگامات مشرف است. درواقع این مکان نه معبد است و نه کاخ، بلکه تلفیقی از این دو است. معبد حقیقت توسط یک سرمایه‌دار محلی برای تقدیر از فلسفه، هنر، فرهنگ و ایمان ساخته شده است و عناصر موجود در آن به یک مذهب خاص محدود نیستند.

این معبد با پیروی از معماری تایلندی در تور ارزان تایلند ساخته شده است و نقش‌های حک‌شده‌ای از فیل‌، انسان‌، مناظر، خدایان و اساطیر را با جزئیات باورنکردنی در خود جای داده است. هدف از این حکاکی‌ها که تمام سطح داخلی و خارجی این معبد را پوشانده‌اند، بازتاب جهان کهن، دانش کهن و فلسفه‌ی شرقی است. این نقوش، همچنین طبیعت پرتلاطم و رنج ناتمام انسان‌ها را نشان می‌دهند. اگر به چوب‌های این ساختمان دقت کنید، متوجه می‌شوید که آنها تعمیر یا محافظت نمی‌شوند و این بدین معناست که با کامل شدن هر بخش، بخش پیشین به‌ مرور و در اثر ناملایمت آب‌وهوا از بین می‌رود و باید با چوب‌های جدید جایگزین شود. ساخت‌وساز این معبد در سال ۱۹۸۱ میلادی آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

موزه سیام باستانی بانکوک


موزه‌ای در فضای باز که در جنوب بانکوک واقع شده و بزرگ‌ترین موزه در فضای باز جهان است که مهم ترین سایت‌های تاریخی تایلند در آن قرار دارد. اگر زمان زیادی برای بازدید از تایلند ندارید، این بهترین مکان است، زیرا با بازدید از آن، گویی تمام تایلند را دیده اید. ساختمان‌های قدیمی، معابد و مردمان محلی، همه گویای تاریخی عظیم از تایلند هستند.

 

پل مرگبار کانچانابوری بانکوک


بیشتر بازدید‌کنندگان با اتوبوس به این استان می‌آیند تا از پل بد‌نام و مرگبار در جنگ جهانی دوم بازدید کنند. پلی که بر روی رودخانه قرار دارد و زمانی که با راه‌آهن از آن عبور می‌کنید، راز‌های تاریخ و مرگ را با هم می‌بینید. دو گورستان باقی‌مانده از جنگ هم در این منطقه برای بازدید وجود دارد. علاوه بر این، معابد، آبشار، غار‌ها و آثار نفیسی برای بازدید تورست‌ها وجود دارد.

 

معبد وات فرا یایی پاتایا


مجسمه‌ی ۱۸ متری بودای بزرگ، در بالاترین نقطه‌ی تپه‌ی پراتومناک، بین ساحل پاتایا و ساحل جومتین و در میان درختان به چشم می‌خورد. این مجسمه‌ی بودا، بزرگ‌ترین مجسمه در این منطقه است و از نقاط دیدنی تایلند محسوب می‌شود. این معبد در دهه‌ی ۱۹۴۰ میلادی ساخته شد. در آن زمان پاتایا تنها یک روستای ماهیگیری بود. بودای بزرگ درمیان تورهای مسافرتی تایلند محبوب است و بسیاری از گردشگران برای تماشای طراحی پیچیده‌ی این مجسمه و معبد به اینجا می‌آیند. علاوه‌بر گردشگران، افراد بومی نیز برای عبادت به این معبد می‌آیند. با وجود شلوغی این معبد، تاج‌های زیبای گل و بوی خوش عودهای در حال سوختن شما را ترغیب می‌کنند تا به‌دنبال کشف سایر دیدنی‌های این معبد بروید. مجسمه‌های کوچک‌تر بودا، مناظری از ساحل جومتین و عمارت کلاه‌فرنگی (نوع خاصی از معماری) که در آن موزاییک‌های رنگ‌شده‌ی جذابی روی دیوار نصب شده‌اند، از سایر جاذبه‌های معبد وات فرا یایی هستند.

 

نرده‌های اطراف راه‌پله‌ی منتهی به معبد، به‌شکل چند اژدهای طلایی ساخته شده‌‌اند و جلوه‌ی چشم‌نوازی دارند. در پایین راه‌پله، مارهای افسانه‌ای هفت‌سر به نام «ناگاس» از دهان اژدهایان بیرون آمده‌اند. در بالای راه‌پله، مسافران می‌توانند از مجسمه‌های بودا که در حالت‌های مختلف (نشسته، خوابیده و ایستاده) قرار دارند، عکس بگیرند. حالت‌های مختلف این مجسمه‌ها نشان‌دهنده‌ی روزهای مختلف هفته است. بسیاری از افراد در جهان نمی‌دانند که متولد چه روزی هستند، ولی در تایلند دانستن روز تولد اهمیت بسیاری دارد. در تایلند ارتباط خاصی بین روز تولد و حالت مجسمه‌های بودا وجود دارد که باید به آن احترام گذاشته شود. با اینکه بازدید از معبد وات فرا یایی به کمی پیاده‌روی نیاز دارد، ولی پیر و جوان با اشتیاق و بدون دردسر این کار را انجام می‌دهند.

 

جزیره‌ی مرجانی پاتایا


جزیره‌ی مرجانی در نزدیکی پاتایا قرار دارد و شبیه به تکه‌ی کوچکی از بهشت است. در جزیره‌ی مرجانی از شلوغی و هیاهوی پاتایا خبری نیست. اگر به دریای نیلگون، ساحل بکر، مکانی خالی از ساختمان‌های بلند و غوغای شهرنشینی فکر می‌کنید، احتمالا پاتایا آخرین گزینه‌ای است که به ذهن‌تان خطور می‌کند. اما این جزیره‌ی کوچک که فاصله‌ی آبی کوتاهی با پاتایا دارد، دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید. جزیره‌ی مرجانی در فاصله‌ی ۷٫۵ کیلومتری از ساحل پاتایا قرار دارد. این جزیره برای کسانی که از سواحل شلوغ و زندگی مدرن پاتایا خسته شده‌اند، جایگزین خوبی محسوب می‌شود. با توجه به فاصله‌ی اندک این جزیره با پاتایا، گردشگران می‌توانند صبح سوار بر لنج‌ها به این جزیره بروند و پس از چند ساعت اقامت در آنجا، مجددا به پاتایا برگردند.

 

 

شهر ناخون پاتوم تایلند


شهر ناخون پاتوم، احتمالا قدیمی‌ترین شهر تایلند در تور لحظه آخری تایلند  است که تنها یک ساعت از بانکوک فاصله دارد. با یک قطار یا اتوبوس، به راحتی می‌توانید به این شهر برسید. قدیمی‌ترین معبد بودای تایلند که به قرن ششم میلادی باز می‌گردد، در اینجا قرار دارد. معبد معروف خدای تاریکی نیز در اینجا قرار دارد.

 

جزیره کو کرت بانکوک


به گزارش سفر باتو ، این احتمالا ساده‌ترین گشت و گذار سبز در بانکوک باشد. کو کرت جزیره‌ای مصنوعی است که در نتیجه‌ی حفر یک کانال در 300 سال پیش، به وجود آمده است. رفتن به این جزیره راحت است و همچنین می‌توانید کل این جزیره را با پیاده‌روی طی چند ساعت، بپیمایید. معبد اصلی این جزیره، با سنگ مرمر ایتالیایی تزئین شده است. در کنار این معبد، موزه‌ای وجود دارد که آیتم‌های جالبی مانند ظروف کریستال، جواهر مذهبی و سفال در آن نمایش داده می‌شود.
کد خبر 221272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =