ثبت 8 اثر تاریخی در تهران | استادیوم امجدیه و زورخونه پولاد ثبت ملی شد

چمدان: محسن شیخ الاسلامی، معاون میراث فرهنگی استان تهران گفت: هشت اثر تاریخی شامل ورزشگاه امجدیه ، زورخانه پولاد ، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ، پادگان 06 منطقه پاسداران ، حمام سرپولک ، میراث صنعتی نظامی سلطنت آباد در صنایع دفاع منطقه پاسداران  و دو منزل مسکونی در منطقه 11 و 12 شهرداری تهران در جلسه شورای عالی ثبت در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.


او با اعلام اینکه شرایط و ضوابط نگهداری و حریم آثار ثبت شده به مالکان و دستگاه های متولی ابلاغ خواهد شد، گفت : حفظ و صیانت از هویت شهر تهران یک همت و عزم عمومی میخواهد که خوشبختانه این تغییر نگرش در صیانت از میراث فرهنگی در محوطه های نظامی نیز دیده می شود.


معاون میراث فرهنگی استان تهران گفت : ثبت میراث معنوی و طبیعی از بخش های مغفول مانده در استان تهران است به همین منظور تلاش خواهیم کرد در سال 98 آثار معنوی و طبیعی بیشتر مورد توجه و ثبت قرار گیرد.


شیخ الاسلام خاطر یادآور شد: هشت اثر مذکور اثر تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران  است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرمت وبازسازی اثر صرفا با تایید و نظار اداره کل میراث فرهنگی استان تهران ممکن خواهد بود.


 
کد خبر 221226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =