چمدان: عمان به دلیل قدرت بالای پول ملی‌اش این روزها تبدیل به یکی از مقاصد کار برای ایرانی‌ها شده است. روابط دوستانه دو کشور هرچند گرفتن روادید را برای دو طرف سهل کرده اما موج سفر کارگران برای کار در عمان طی ماه‌های اخیر با هشدارهای دو کشور روبرو شده است. هر چند عمان سعی می‌کتد با تبلیغات کاذب اما برنامه ریزی شده سهم بیشتری در بازار جهانی گردشگری پیدا کند و با توسل به تبلیغات نیم نگاهی به گردشگران ایران دارد اما ایران نیز مقصد مناسبی برای عمانی‌هاست.

در تبلیغی که به تازگی یک شرکت گردشگری منتشر کرده، هزینه سفر به ایران 50 ریال عمان تعیین شده که با احتساب هر ریال حدود 2.5 دلار، تور 6 روزه ایران برای عمانی‌ها حدود 125 دلار آب می‌خورد که مبلغ اندکی است. هر چند این تمام ماجرا نیست و تبلیغ تور ایران برای عمان‌ها، دستکمی از تبلیغات عمانی‌ها برای گردشگری این کشور ندارد. هزینه هواپیما و خورد و خوراک در این مبلغ تور محاسبه نشده و البته مبلغ 50 ریال در صورتی محاسبه می‌شود که سه نفر با هم اقدام به خرید این تور کنند. شگرد‌های تبلیغاتی‌ای که تلاش می‌کند بتواند بازاری در عمان پیدا کند.

خطه شمال همواره مقصد مورد علاقه برای اعراب حاشیه خلیج فارس بوده است. با این وجود، قائله حمله به سفارت عربستان باعث شد که ورودی گردشگر ایران از کشورهای عرب منطقه کاهش چشم‌گیری پیدا کند. هر چند از سال گذشته ارزان شدن ایران به عنوان یک مقصد گردشگری با رونق سفر همسایه‌ها به ایران همراه بوده است حالا شرکت‌های مختلف می‌کوشند با توجه به روابط دوستانه دو کشور ایران و عمان بازار جدیدی برای گردشگری ایران در کشور عمان پیدا کنند. بازاری که مشخصا طیف‌های کم برخوردارتر عمانی‌ها را هدف قرار داده تا با ارزان نشان دادن سفر به ایران، انگیزه سفر در آنها ایجاد کند.



 

 
کد خبر 221169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =