توانمندسازی عشایر برای حضور در عرصه گردشگری

چمدان: لیلا اژدری در نخستین جلسه کارگروه توسعه گردشگری و صنایع‌دستی عشایر در سال 1398 که با موضوع بررسی «شیوه نامه اجرایی توسعه گردشگری و صنایع‌دستی عشایری» برگزار شد، گفت: در پی سیزدهمین جلسه شورای عالی عشایر ایران مصوب شد کارگروه توسعه گردشگری و صنایع دستی عشایر تشکیل شود.

وی ادامه داد: تشکیل این کارگروه با توجه به ظرفیت‌های بالقوه گردشگری مناطق عشایری استان‌ها و در عین حال مغفول ماندن و عدم بهره‌مندی از فرصت‌های موجود، سبب برنامه‌ریزی و فعال کردن این بخش در عرصه گردشگری شده است.

اژدری با بیان اینکه شیوه‌نامه اجرایی «کارگروه توسعه گردشگری و صنایع دستی عشایری» در راستای فعال نمودن ظرفیت‌های مذکور در دستور کار قرار گرفته است، افزود: بر این اساس برنامه‌ریزی به منظور تشکیل سه کمیته تخصصی شامل «گردشگری و زیرساخت‌ها»، « صنایع‌دستی و سوغات» و «پژوهشی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی» ذیل کارگروه عشایر آغازشده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری در حوزه عشایر با همکاری سازمان امور عشایر ایران محقق خواهد شد و سایر بخش‌های فرابخشی از جمله سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، بیمه تامین‌اجتماعی، بسیج عشایر و ... نیز در رونق این بخش همکاری خواهند داشت.

اژدری همچنین با اشاره به اینکه برگزاری رویدادهای تخصصی گردشگری عشایر می‌تواند در معرفی واطلاع‌رسانی ظرفیت‌ها و جذابیت‌های این بخش موثر واقع شود، گفت: بر این اساس پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج و همزمان با اتمام ماه مبارک رمضان، برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است «کارگروه توسعه گردشگری و صنایع دستی عشایری» به عنوان مصوبات اجرایی شورای عالی عشایر شکل گرفته است. این شورا به‌منظور سياست‌گذاري، برنامه‎ريزي و هماهنگي بين دستگاه‌هاي اجرایي جهت رسيدگي به وضعیت جامعه عشاير كوچ‏نشين ايران ، بهبود زندگي و احياء فرهنگ و سنت‌های اسلامي و اصيل عشايری به ریاست، معاون اول رییس جمهور تشکیل شده است.

 
کد خبر 221077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =