چمدان: اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری تهران اواخر اسفند ماه 1397 طی نامه‌ای به شهرداران این استان اعلام کرد برای شرکت در دوره آموزشی بازرسان شهرداری‌های استان تهران در سوم اردیبهشت ماه 98 در شهر مقدس مشهد در خصوص حکم ماموریت و پرداخت هزینه سفر بازرس آن شهرداری دستور لازم صادر شود و مبلغ سه میلیون تومان به حساب آژانس رهاگشت شباهنگ واریز شود.

بر این اساس با توجه به اینکه استان تهران دارای 43 شهر و شهرداری است باید مبلغ 129 میلیون تومان برای یک دوره سه روزه آموزشی به حساب یک آژانس گردشگری واریز می‌شد!

 

[caption id="attachment_220394" align="aligncenter" width="808"]نامه استانداری به شهرداران برای واریز سه میلیون به یک آژانس گردشگری تصویر نامه اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری تهران[/caption]

واکنش استاندار تهران

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در واکنش به تصمیم برگزاری دوره آموزشی اداره کل بازرسی استانداری تهران در مشهد اعلام کرد: به محض اطلاع از این برنامه، دستور لغو آن را صادر کردم.

استاندار تهران در حالی که این برنامه از سوی مجموعه بازرسی استانداری تهران ترتیب داده شده بود و از این اداره کل دستور واریز مبلغ سه میلیون تومان از سوی هر یک از شهرداری‌های استان تهران به یک آژانس گردشگری صادر شده بود تاکید کرد: مجموعه بازرسی استانداری تهران به عنوان تشکیلات مستقل نظارتی برای برخورد با تخلفات اداری و پیشگیری از بروز مواردی همچون هزینه‌کردهای غیرمتعارف نقش بسیار موثری در حوزه فعالیتی و حاکمیتی دارد.

انوشیروان محسنی بندپی به مورد دیگری در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی این استان نیز چندی پیش پیشنهاد برگزاری مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد سفرهای نوروزی را در هتل پنج ستاره استقلال برای صرف شام به استاندار داد که در همان زمان دستور لغو این مراسم در این هتل را دادم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور دلیلی برای برگزاری مراسم تجلیل از خادمان سفر نوروزی آن هم در مکان اشرافی و گران‌قیمت وجود ندارد‌.

محسنی بندپی ادامه داد: برای اینکه نقاط آسیب و قوت خود را در این ستادها بررسی کنیم اعلام کردم مراسمی را در مکانی معمولی و اداری بدون صرف شام برگزار کنند و نقطه نظرات به سمع و نظر مسؤلان برسد.

وی گفت: متاسفانه این اقدام ها در استانداری تهران مرسوم شده بود که امیدوارم در دوره کنونی این‌گونه فعالیت‌های غیرمتعارف و هزینه‌کرد‌های نامعقول از بیت‌المال را شاهد نباشیم.
کد خبر 220360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =