چمدان: محمد راستاد در آیین تجلیل از خادمان سفرهای دریایی نوروز 98 کشور در بندرعباس گفت: تقاضا برای گردشگری دریایی بیش از تجهیزات و امکانات موجود است.  در برخی مناطق می‌توان با اندکی ‌کارهای عمرانی شرایطی فراهم کرد که مردم با آسایش و آرامش گردشگری دریایی انجام دهند که نمونه‌های آن در هرمزگان انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید بخش خصوصی را برای بهبود زیر ساخت‌ها و تجهیزات دریایی بیشتر به مشارکت بطلبیم گقت: نیاز به ماریناهای خوب و شناورهای گردشگری داریم. بخش ساخت تولید دریایی هم می‌تواند به واسطه تولید شناورهای گردشگری مناسب فعال شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امسال سفرهای دریایی بدون حادثه بود‌ و جابجایی بیش از 500 هزار خودرو و 6 میلیون مسافر بدون سانحه انجام شد.

بر اساس گزارش ایرنا، راستاد، همیاران را ناجی‌های موثر در سفرهای دریایی دانست و گفت: این افراد در حوادث دریایی توانسته‌اند از بروز سانحه جلوگیری کنند و به همین منظور بکارگیری همیاران ناجی در سطح کشور توسعه می‌یابد.

تفاوت مارینا با بندر

مارینا محوطه‌ای برای قایق‌های کوچک و تفریحی است. در مارینا معمولاً امکانات پهلوگیری و لنگراندازی و نیز آب و برق برای قایق‌ها فراهم است که در برابر دریافت هزینه در اختیار قایق‌ها گذاشته می‌شود. تفاوت مارینا با بندر در این است که مارینا برای قایق‌های کوچک و با تعداد کم مسافر ساخته شده است و بر خلاف بندرهای بزرگ امکاناتی برای پهلوگیری کشتی و قایق‌های بزرگ و انتقال کالا و مسافر در حجم زیاد ندارد.
کد خبر 220170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =