چمدان: گشت تعزیرات حکومتی شمیرانات با حضور رئیس تعزیرات شمیرانات، کارشناسان بهداشت، بازرسان سازمان صنعت، معدن تجارت و نماینده فرمانداری بر اساس ثبت شکایت گران‌فروشی و کم فروشی در یکی از رستوران‌های محدوده خیابان نیاوران برای رسیدگی به این شکایت از رستوران مورد نظر بازدید کردند.

ضمیمه شکایت از این رستوران و فاکتور خرید هم موجود بود. شاکی در متن شکایت خود اظهار داشت که سه پرس غذا به همراه مخلفات را ٨٩٧ هزار تومان پرداخت کرده است اما غذاهای سفارش داده شده برای مشتری با غذایی که سر میز آمده مطابقت نداشته است.

در فهرست قیمت این رستوران، یک پرس خورشت فسنجان 75 هزار تومان، چلو گردن گوسفندی 145 هزار تومان، ماهی سالمون 180 هزار تومان، سالاد شیرازی 22 هزار تومان و ماست و خیار 17 هزار تومان قیمت گذاری شده بود.

وحید آقابیگ رئیس تعزیرات حکومتی شمیرانات پس از تماس با شاکی و استماع شکایت به مدیر رستوران گفت باید مبلغ ٣٠٠ هزار تومان به مشتری بازگردانده شود.

بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز پس از بررسی فهرست قیمت‌ها اعلام کرد همه قیمت‌ها بسیار بالاتر از نرخ‌های متداول است و اتفاق جالب‌تر اینکه فهرست قیمت‌ها از قیمت فاکتور کمتر است که به نوعی تقلب در کسب محسوب می‌شود.

مدیر رستوران در مورد اختلاف قیمت‌ها گفت: قیمت‌ها هر روز در بازار تغییر می‌کند و مجبور هستیم مواد اولیه را گران تهیه کنیم.

این در حالی است که شکایت ثبت شده مربوط به دو روز قبل بود و در این مدت هر یک از غذاها حدود ٢٠ تا ٣٠ هزار تومان گران‌تر شده بود.

کارشناسان بهداشت محیط شبکه شمیرانات نیز پس از بررسی آشپزخانه به کارکنان رستوران تذکرهای بهداشتی دادند. در پایان بازدید از این رستوران با توجه به اینکه رستوران یاد شده سه پرونده شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی دارد، علاوه بر بازگشت وجه تعیین شده به مشتری و جلب رضایت، به تعزیرات حکومتی احضار شد. در ادامه این بازدید، دو رستوران دیگر در محدوده تجریش بازدید شد که از نظر قیمت و موارد بهداشتی تذکر گرفتند.

[related-post id="202167"]











منبع: ایرنا

کد خبر 220168

برچسب‌ها