چمدان: سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز کار خود را آغاز کرد. پوستر این دوره نمایشگاه در کنار تفاوت‌هایی که با پوسترهای همیشگی آن دارد، جنبه‌ای از میراث کتاب‌ها را به نمایش گذاشته است.

این پوستر توسط حمید رضا بیدقی طراحی شده و در آن به طرح های ایرانی و شعار این دوره از نمایشگاه کتاب تهران توجه شده است. در طراحی این پوستر به جنبه‌های نگارگری و مینیاتور که بخشی از میراث فرهنگی کشور هستند، توجه ویژه‌ای شده است.

خطوط کتاب‌ها که با طرح معروف گل‌مرغ آغاز می‌شود و در ادامه با جلد‌های تاریخی کتاب‌ها ادامه پیدا می‌کند، در نهایت به سرو ختم می‌شود که نماد استقامت و پایداری است. همچنین شخصیت‌هایی که در این پوستر مسیر خواندن کتاب تا سرو را طی می‌کنند از مینیاتورهای تاریخی بیرون آمده‌اند.

نکته نهفته دیگر در این پوستر شباهتش با پوستر اثر معروف عباس کیارستمی است. پوستر نمایشگاه بین المللی مانند پوستر فیلم «خانه دوست کجاست» با مسیری از کتاب‌های شروع و در نهایت به درخت ختم می‌شود. پوستر نمایشگاه بین المللی کتاب تهران این دوره در کنار جاذبه‌های بصری حاوی قصه و تاریخ است که آن را نسبت به پوستر‌های کلیشه‌ای رویدادهای دولتی اینچنین متمایز می‌کند.
کد خبر 219959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =