چمدان: خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد: این اجازه پس از آن صادر شد که آسمان سوریه به مراتب امن‌تر از سال‌های گذشته شده و ناوگان هوایی قطر اوضاع را برای پرواز هوایپماهای خود در آسمان سوریه مناسب دانسته است.

در بیانیه وزارت حمل و نقل سوریه آمده است: در برهه‌ای که سوریه مشغول مبارزه با تروریسم بود، هواپیماهای این کشور بدون هیچ مشکلی از آسمان قطر عبور می‌کردند، امروز نیز دلیلی ندارد که هواپیماهای قطر نتوانند از آسمان ما عبور کنند.

به نوشته سانا، این امر برای سوریه بسیار با اهمیت است چرا که عبور هواپیماهای قطری همراه با پرداخت عوارض به دولت سوریه منجر به درآمدزایی برای کشور در این بخش می‌شود.

ایرنا نوشته است: پس از آغاز بحران میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس، قطر از سوی 4 کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر تحریم شد، این 4 کشور حریم هوایی خود را بر روی هواپیماهای ناوگان هوایی قطر بستند. هواپیماهای قطری عملا نمی‌توانستند از جنوب این کشور یعنی کشور عربستان عبور کنند و مجبور به دور زدن حریم هوایی عربستان از آسمان ایران شدند. ایران هم اعلام کرد که هواپیماهای متعلق به خطوط هوایی قطر می‌توانند به راحتی و بدون هیچ مانعی از آسمان ایران عبور کنند.
کد خبر 219905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =