چمدان: برزین ضرغامی در بازدید از تئاتر نصر گفت: مرمت و بازسازی بناهای تاریخی از سیاست‌های شورای شهر و شهرداری تهران برای حفظ میراث فرهنگی و تاریخی این شهر است.

وی با بیان اینکه پس از مرمت و بازسازی تئاتر نصر موزه تئاتر ایران می‌شود، گفت: این امر موجب می‌شود تا مردم با تاریخ تئاتر ایران کاملا آشنا شوند.

ضرغامی درباره برنامه زمانبندی بازگشایی تئاتر نصر نیز گفت: به زودی پیمانکار انتخاب خواهد شد و بخش‌های ساخت و ساز و مرمت را انجام می‌دهد، امیدواریم تا پایان سال بخش اعظمی ‌از این کارها انجام شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در پاسخ به اینکه برای احیای سایر بناهای تاریخی و فرهنگی آیا برنامه‌ای دارید، افزود: بخشی از سیاست‌های شورای شهر و شهردار تهران ثبت و نگهداشت تاریخ و پیشینه فرهنگی و معماری تهران است. با توجه به پایتخت بودن تهران این شهر به ویژه در منطقه 12 بناهای تاریخی زیادی دارد و در واقع از زمانی که تهران پایتخت شد خیلی از اتفاقات در همین منطقه رقم خورده است.

وی اضافه کرد: براساس این موضوع بناهایی که هم تاریخ و هم معماری شهر را نشان می‌دهد در این منطقه بیشتر از سایر مناطق است و حفظ و مرمت آنها که بخشی از تاریخ تهران است و برنامه شهرداری هم حفظ این میراث است.

ضرغامی‌ گفت: این اقدام کم و بیش در تهران آغاز شده و بناهای زیادی هستند که عمدتا بناهای تاریخی و جزء میراث کشور هستند و کسانی که این بناها را به روز کرده و استفاده می‌کنند در بخش خصوصی فعالیت دارند. قاعدتا هرچه مردم بیشتر در این حوزه ورود کنند تعداد بناهای بیشتری را می‌توان حفظ کرد و هم اینکه مردم دغدغه بیشتری دارند و امکان استمرار و ادامه این کار از این راه بیشتر است.

[related-post id="219461"]

[related-post id="219400"]

[related-post id="9970"]

[related-post id="10627"]
کد خبر 219850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =