چمدان: هر ساله با پایان ایام نوروز بازار سفرهای خارجی وارد رکود دو ماهه می‌شود. حجم سفرهای برگشتی از مقاصد معروف مانند استانبول و تفلیس سال گذشته به حدی بود که قیمت پروازهای رفت به این مقاصد تا 40 هزار تومان کاهش پیدا کرد. افزایش هزینه‌ها و گرانی ارز اما امسال روی سفرهای نوروزی تاثیر زیادی گذاشته بود و مانند سال گذشته در روزهای پایانی تعطیلات خبری از بلیت‌های 50 هزار تومانی نبود.

با این وجود با پایان پیک سفرهای خارجی در ایام نوروز، بازار تور و پرواز به مقاصد معروف گردشگران ایرانی با رکود نسبی همراه می‌شود. بررسی وضعیت تورها و پروازهای دو مقصد تفلیس و استانبول نشان می‌دهد، قیمت‌ها در بازار با نبود تقاضا، کاهشی شده است.

در روزهایی که مصادف با تعطیلی نیمه شعبان است، بلیت پروازهای تهران به استانبول در کمترین قیمت این روزهای خود قرار دارند و در روزهای پیش از آن نیز افزایش چشم‌گیری نداشتند. در حال حاضر با هزینه‌ای بین 200 تا 400 هزار تومان می‌توان بلیت پرواز تهران به استانبول تهیه کرد.



تورهای استانبول نیز پس از افزایش قیمت ایام نوروزی که قیمت آنها را به میانگین روزی یک میلیون تومان رسانده بود، کمتر شده است. این روزها برای تورهای سه و چهار روزه استانبول باید بین 2 تا 3 میلیون تومان هزینه کنید.



مشکلاتی که ایرانیان از سال گذشته برای ورود بدون ویزا به گرجستان داشتند مدتی این مقصد را کم مخاطب کرده بود با این وجود همچنان گرجستان یکی از مقاصد معروف برای سفرهای خارجی گردشگران ایرانی است. گرجستان نیز در ایام نوروز با تراکم تورهای ورودی از ایران مواجه بود، هر چند استمرار مشکلات مرزی و دیپورت گردشگران ایرانی همچنان روی ورود گردشگران ایرانی به این کشور تاثیرگذار است. در این روزها می‌توان بلیت پرواز تهران به تفلیس با 400 تا 600 هزار تومان تهیه کرد.



هر چند تورهای باتومی به دلیل شرایط آب و هوایی این روزها مخاطب ندارد اما تورهای تفلیس برای 3 شب حدود دو میلیون تومان قیمت دارد.



پیش بینی می‌شود بازار سفرهای خارجی در خرداد ماه همزمان با تعطیلات نیمه خرداد و آغاز تعطیلی مدارس دوباره داغ شود.
کد خبر 219365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =