نوتردام چطور از خاکستر برخواهد خاست | فیلمی از نقشه‌برداری خاص این بنای تاریخی



چمدان: مقامات فرانسوی اعلام کرده‌اند با وجود خسارت هنگفت آتش سوزی به کلیسای تاریخی نوتردام، این بنای تاریخی ظرف 5 سال بازسازی و مرمت می‌شود. همزمان با آغاز آتش سوزی نیز افراد مشهور مختلفی مبالغی را برای مرمت و بازسازی این بنا اهدا کرده‌اند.

در حال حاضر مهمترین احتمال برای منشاء آغاز این آتش سوزی بزرگ عملیات مرمت این کلیسا بوده است. آتش سوزی آسیب‌‌های جدی‌ای به کلیسای نوتردام وارد کرده است. برج‌ها و گنبد و بخش‌هایی از سقف این بنا که جزییات معماری بسیاری داشت بر اثر آتش سوزی فرو ریخته و از بین رفته است. با این وجود مقامات فرانسوی درصدد هستند که ظرف 5 سال این کلیسا را که سالانه میزبان 13 میلیون گردشگر بود را بازسازی کنند.

اطمینان مقامات فرانسوی در بازسازی عین به عین این بنا نه مانند ایران ناشی از رفع مسئولیت که وعده‌ای با پشتوانه عملی است. تصاویری که به تازگی از نحوه نقشه بردازی سه بعدی- لیزری این بنا منتشر شده، نشان می‌دهد که تمام جزییات این بنا با کوچکترین جزییات توسط نقشه‌برداری شده است.

در سال 2015 اندرو تالون، تاریخ شناس با استفاده از لیزرهای اسکنر دقیق، نقشه سه بعدی و کاملی از فضای داخلی کلیسا تهیه کرده است. این آرشیو اطلاعات دیجیتال قادر است کلیدی برای حفظ و ساخت مجدد آن باشد.

فیلمی از تهیه این نقشه و موارد استفاده از آن را در بازی‌ها و فیلم‌ها تماشا کنید:


کد خبر 219257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =