چمدان: سخنگوی کلسیای نوتردام در پاریس فرانسه اعلام کرد این آتش سوزی راس ساعت ۱۸ و پنجاه دقیقه به وقت محلی آغاز شد و هنوز نمی‌توان به طور دقیق وخامت و گستردگی آن را تخمین زد.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از سازمان آتش نشانی پاریس اعلام کرده است که این حادثه مجرمانه نیست و به نظر می‌آید با عملیات بازسازی و مرمت بخشی از ساختمان کلیسا مرتبط باشد.

آن هیدالگو، شهردار پاریس نیز در نخستین واکنش به این حادثه از عبارت «آتش سوزی وحشتناک» استفاده کرد و از وارد آمدن خسارات چشمگیر به یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی فرانسه ابراز تاسف کرد.

کلیسای جامع نوتردام پاریس کلیسای معروفی در شهر پاریس است. این کلیسا در جزیره سیته در میانه رود سن و در منطقه چهارم در مرکز پاریس واقع شده‌ است. هر سال ۱۳ میلیون گردشگر از این کلیسا بازدید می‌کنند.

معبدی غیرمسیحی تا قبل از قرن چهارم در محلی که هم‌اکنون این کلیسا قرار دارد وجود داشتت. در قرن چهارم کلیسا جای معبد را گرفت. این ساختمان تا قرن دوازدهم پا برجا بود تا اینکه با افزایش جمعیت پاریس تصمیم گرفته شد کلیسا را بزرگ‌ کنند. بنابراین ساختمان قبلی را خراب و در سال ۱۱۶۳ میلادی ساخت بنای جدید را آغاز کردند که تکمیل آن تقریباً دو قرن طول کشید. این کلیسا تا مدتی طولانی بزرگترین کلیسای اروپا بود.

اهمیت این کلیسا در این است که زیباترین اثر در معماری گوتیک به حساب می‌آید. صدها مجسمه کوچک و بزرگ از سنگ یا چوب برای تزیین داخل و خارج این کلسا تراشیده‌اند.

برج‌های دو قلوی کلیسا در رمان گوژپشت نوتردام اثر ویکتور هوگو محل زندگی کازیمودوی گوژپشت هستند.

ویدئوهایی از این حادثه در زیر ببینید:

[related-post id="218851"]

فیلم لحظه فرو ریختن برج ناقوس کلیسای تاریخی نوتردام پاریس را در زیر ببینید:

[related-post id="218849"]

ویدئوی لحظه فروریختن از زاویه‌ای نزدیک‌تر وحشتناک بودن آتش سوزی را نشان می‌دهد:

تصاویری هم از این آتش سوزی در زیر ببینید:

آتش سوزی کلیسای نوتردام

آتش سوزی کلیسای نوتردام

آتش سوزی کلیسای نوتردام

آتش سوزی کلیسای نوتردام

آتش سوزی کلیسای نوتردام

آتش سوزی کلیسای نوتردام

آتش سوزی کلیسای نوتردام

آتش سوزی کلیسای نوتردام

آتش سوزی کلیسای نوتردام

 
کد خبر 218810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =