چمدان: دویچه وله نوشت: طول بال بزرگ‌ترین هواپیمای جهان که ساخت شرکت استراتولانچ است به ۱۱۷ متر می‌رسد؛ این در حالی است که طول بال ایرباس ۳۸۰ که بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان است تقریبا ۸۰ متر است. این هواپیمای بزرگ 6 موتور دارد که ساخت شرکت پرت اند ویتنی است. پرت اند ویتنی از قوی‌ترین سازندگان موتور هواپیما در جهان است که تنها شرکت جنرال الکتریک می‌تواند با آن رقابت کند.

موتور استفاده شده در این هواپیمای غول پیکر PW4000 نام دارد. دو موتور شبیه این مدل در دوربردترین هواپیما جهان (بوئینگ ۷۷۷) به کار گرفته شده است.

طراحی بدنه این هواپیما هم کمی غیرمعمول است، دو بدنه در این هواپیما استفاده شده و میانه هواپیما هم خالی است.

چند ماه قبل از طرحی مشابه برای وی‌اس‌اس یونیتی استفاده شده بود. شرکت ویرجین گلکتیک قصد دارد با وی‌اس‌اس یونیتی سفر تفریحی به فضا را آغاز کند. این هواپیما به مرز فضا هم نزدیک شده بود. وی‌اس‌اس یونیتی توسط وایت‌نایت‌تو حمل می‌شود. این هواپیما شبیه هواپیمای ساخته شده توسط شرکت استراتولانچ (بزرگ‌ترین هواپیمای جهان) است.

شرکت استراتولانچ همانند شرکت ویرجین گلکتیک قصد دارد با این هواپیما فضاپیماهای آینده را تا ارتفاع بالایی حمل کند. این هواپیما می‌تواند تا ارتفاع ۱۷ هزارپایی اوج بگیرد. پس از رسیدن به ارتفاع مورد نظر، فضاپیما جدا و با روشن کردن راکت‌های خود راهی فضا می‌شود.

بزرگترین هواپیما دنیا

بهترین فرودگاه جهان هم معرفی شد

بر اساس رده‌بندی اسکای ترکس که معتبرترین رده بندی را در جهان هوانوردی دارد، فرودگاه چانگی سنگاپور بهترین فرودگاه جهان شد. این فرودگاه درون خود یک جنگل کوچک استوایی را جای داده است و بزرگ‌ترین آبشار مسقف جهان را در خود دارد.

طراحی زیبا و استفاده از تکنولوژی‌های جدید از مهم‌ترین دلایل این انتخاب بوده است. شرکت سنگاپورایرلاین که اصلی‌ترین ایرلاین مستقر در این فرودگاه است در چند سال اخیر همیشه جزء برترین خطوط هوایی جهان بوده است.

فرودگاه سنگاپور
کد خبر 218802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =