چمدان: علی محمد سعادتی درخصوص مزایده خانه معمار چهارصد دستگاه توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز گفت: کمیته امداد در پاسخ به نامه شهرداری تهران اعلام کرد شرایط این خانه از نظر میراثی در مزایده لحاظ شده و واگذاری با شرط حفظ بنا به خریدار صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: کمیته امداد عنوان کرده در صدد تخریب این خانه نیست و پیشنهاد داد در صورتی که شهرداری مایل به خرید این خانه است اقدام کند اما از آنجا که خرید املاک را اتفاق پایداری در این زمینه نمی‌دانیم به موضوع ورود نکردیم.

شهردار منطقه 12 یادآور شد: ساختمان‌هایی از این نوع در شهر تهران متعدد و منابع شهرداری محدود است؛ از سوی دیگر ادامه حیات این ساختمان‌ها در چرخه اقتصادی باید به گونه‌ای تعریف شود که مردم و بخش خصوصی نسبت به خرید تمایل پیدا کنند زیرا اگر بخش خصوصی در این زمینه رقیبی به اسم شهرداری ببیند دیگر تمایل چندانی برای ورود ندارد.

خانه معمار

[related-post id="194882"]

روزنامه همشهری صبح 20 آذر ماه 97 در صفحه ۱۷ خود آگهی مزایده املاک کمیته امداد امام خمینی را منتشر کرده بود. در ردیف ۲۶ این لیست اسم خانه‌ای به چشم می‌خورد که کار مهندس علی اکبر صادق بود.

مهندس علی اکبر صادق از طراحان محله چهارصد دستگاه در پیروزی و همکار در پروژه‌هایی چون ساخت آرامگاه سعدی، شعبه مرکزی ساختمان بانک مسکن در خیابان فردوسی، ساختمان الحاقی شرکت ارتباطات زیر ساخت در ابتدای خیابان ناصرخسرو و … است. بیشتر کارهای او با همکاری مهندس فروغی و با کاربری ساختمان‌های دولتی است.

خانه خیابان صادق متعلق به دوره پهلوی دوم تنها کار باقی مانده ویلایی مهندس صادق به متراژ ۲هزار و ۲۲۴ متر است که به قیمت ۱۶ میلیارد و ۱۵ میلیون تومان به مزایده گذاشته شده است. این خانه در خیابان فردوسی، خیابان صادق، پلاک‌های ۸ و ۱۰ قرار دارد.

در این آگهی قید شده است: «شش دانگ عرصه و اعیان دو باب خانه مسکونی قدیم ساخت متصل به هم مشتمل بر پنج سند مالکیت که طبق نظریه اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تهران دارای ارزش معماری و تاریخی و فرهنگی است. هرگونه اقدام منوط به هماهنگی با میراث فرهنگی است. ملک مذکور بر اساس طرح تفصیلی جدید شهر تهران در پهنهS122( گسترده ها و مراکز تجاری اداری و خدماتی) قرار دارد. امور مربوط به میراث فرهنگی و شهرداری به عهده خریدار بوده و با وضع موجود و با جمیع جهات ارزیابی و جهت فروش مدنظر می‌باشد. مراجعه متقاضیان جهت کسب اطلاعات کامل به اداره فروش املاک ضروری است. با ۲۵ درصد نقد الباقی ۳۶ ماهه تحویل پس از وصول ۵۰ درصد ثمن معامله»

به گزارش چمدان، در ادوار گذشته کمیته امداد، ویلای پناهی اثر «رولاند مارسل دوبرول» را در خیابان انقلاب به مزایده گذاشته بود و خانه ملکه توران در خیابان پسیان را تخریب کرد.

شهردار منطقه 12 چند روز پس از این آگهی مزایده در نامه‌ای به رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درخواست کرد تا مزایده خانه منسوب به مهندس علی اکبر صادق معمار چهارصد دستگاه را متوقف کند.


[related-post id="195156"]

خانه معمار

شهردار منطقه 12 در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه امکان بازدید از تئاتر نصر در خیابان لاله‌زار طی هفته جاری برای شهروندان امکان‌پذیر است گفت: با توجه به استقبال خوب شهروندان پیشنهاد تمدید امکان بازدید به مدت یک هفته دیگر به سازمان زیباسازی شهرداری تهران داده شده که البته هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه باید فرصت‌های فرهنگی و هنری که در خیابان لاله‌زار بوده و امکان احیای آن وجود دارد به مردم یادآوری شود به ایرنا گفت: تئاتر نصر یکی از این ظرفیت‌هاست که سال 96 توسط شهرداری خریداری و در اختیار سازمان زیباسازی قرار گرفت. در حال حاضر فضا برای اینکه مردم ببینند چه اتفاقی برای این ساختمان افتاده باز است و پس از آن وارد عملیات مرمت این ساختمان شویم تا در آینده شاهد اجرای تئاتر در این مکان باشیم.
کد خبر 218692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =