چمدان: وزارت خارجه انگلیس به تمامی اتباع این کشور توصیه کرده از سفر به محدوده ۱۰۰ کیلومتری خط مرزی افغانستان و ایران، محدوده ۱۰ کیلومتری خط مرزی ایران و عراق، استان سیستان و بلوچستان، منطقه شرق محور بم به جاسک که شامل شهر بم نیز می‌شود خودداری کنند.

لندن، به علاوه تمامی اتباع انگلیسی - ایرانی را از سفر به سایر نقاط ایران جز در موارد ضروری منع کرده است. وزارت خارجه انگلیس در توضیح درباره دلایل این توصیه‌ها به «بارش غیرمعمول» باران در ایران و وقوع پدیده‌هایی مانند سیل، رانش زمین، آب‌گرفتگی و غیره در برخی مناطق اشاره و تاکید کرده است: تمامی شهروندان دوملیتی تنها در صورت لزوم به ایران سفر کنند.

وزارت خارجه انگلیس با اشاره به حادثه سیل در ایران و استان‌های سیل زده از جمله گلستان، مازندران، خوزستان، ایلام، فارس (شامل شیراز هم می‌شود) و لرستان و خرابی‌های به بار آمده در اثر سیل مطرح کرد که مقامات ایرانی برای بسیاری از استان‌ها از جمله تهران هشدار سیل داده‌اند و از شهروندان خواست تا به تغییرات آب و هوایی محلی و بین‌المللی توجه داشته باشند و توصیه مقامات محلی را جدی بگیرند.

دولت انگلیس در ادامه مدعی شده اتباع این کشور، به ویژه اتباع دو تابعیتی با خطر «بازداشت خودسرانه» در ایران مواجه هستند. لندن تاکید کرده است: تمامی اتباع انگلیس باید به دقت خطرات سفر به ایران را در نظر بگیرند.

انگلیس در این بیانه به شهروندان انگلیسی هشدار داده است تا در صورت وقوع تجمعی در ایران مراقب بوده و از نزدیک شدن به هرگونه تجمع دوری و از دستور مقامات محلی پیروی کنند.

وزارت خارجه انگلیس در این بیانیه آورده است: شهروندان انگلیسی ممکن است برای تبدیل واحد پولی در ایران با سختی‌های مواجه شوند.

بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، اهمیت رعایت قوانین اسلامی در ایران را نیز به شهروندانی که قصد سفر به ایران را دارند گوشزد کرده است.
کد خبر 218266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =