چمدان: قرن پنجم پیش‌ازمیلاد نزدیک خلیج پریسترا کمی دورتر از جزیره آلونیسوس در آب‌های ساحلی جزیره اژه در یونان یک کشتی باری غرق و در عمق 30 متری دفن شد. اکنون این کشتی به موزه‌ زیرآبی منحصربه‌فردی تبدیل شده است که می‌تواند تجربه خاصی را برای دوستداران غواصی رقم بزند.

به‌ لطف تلاش‌های وزارت گردشگری یونان و بعد از سال‌ها ممنوعیت، اکتشاف کشتی‌های باستانی تاریخی از برای گردشگران زیرآب و غواصان آماتور امکان‌پذیر شده است.

این کشتی که اطلاعات بسیار مفیدی درباره ساخت کشتی‌های باری در اختیار باستان‌شناسان دریایی قرار داد در دهه 90 میلادی کشف شد. به‌ خصوص‌که تا پیش‌ از کشف این کشتی تصور می‌شد کشتی‌های بزرگ باری با گنجایش حمل هزار و 500 آمفورا (خمره‌های بزرگ سبک یونانی) و وزن 70 تن را رُمی‌ها در قرن اول پیش‌ از میلاد می‌ساختند اما پس‌از بررسی این یافته، باستان‌شناسان می‌دانند که این کشتی در سده قرن پنجم پیش‌ از میلاد (چهار قرن پیش‌از رمی‌ها) ساخته شده و حامل چهار هزار آمفورا بوده و 126 تن وزن داشته است.

بقایای این کشتی دو هزار و پانصد ساله که اکنون به موزه زیرآب در عمق 30 متری تبدیل شده است از آمفوراها و سایر اشیا با ارزش تشکیل شده و صحنه‌ای رنگارنگ و تماشایی را به‌وجود آورده است.



































کد خبر 218090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =