چمدان: احمد اصغری قاجار با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر روستا‌های کشور، جاذبه‌های توریستی خود را به صورت بوم‌گردی نشان می‌دهند و در این زمینه هم موفق بوده‌اند در حالی که روستاها امکانات موجود در شهر را ندارند اما با امکانات ابتدایی خوب توانسته‌اند گردشگران ورودی را جذب کنند.

وی درباره هتل‌های کشور نیز گفت: در حال حاضر کیفیت و ظرفیت هتل‌ها به نسبت استاندارد‌های جهانی مطلوب نیست و هتل‌های ۴ یا ۵ ستاره ما مطابق با استاندارد‌های بین المللی نیستند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی با اشاره به نوسانات ارزی گفت: یک گردشگر خارجی در کشورهای اروپایی نمی‌تواند با یک یورو چیزی بخورد در حالی که در ایران با یک یورو می‌تواند غذایی با کیفیت نسبی دریافت کند چرا که ارزش پول ما نسبت به دلار و یورو پایین است.

وی درباره ایجاد زیرساخت برای تسهیل ورود گردشگر به ایران گفت: بار‌ها گفته شده است که باید پایگاهی مشخص برای تبدیل ارز گردشگران خارجی وجود داشته باشد چرا که کشورهای دیگر در خود فرودگاه شعباتی از بانک‌ها برای تبدیل ارز گردشگر ایجاد کرده‌اند و در کشور ما نیز باید این اتفاق بیافتد تا گردشگر در کوچه پس کوچه‌های میدان فردوسی با دلال‌ها مواجه نشود و اتفاقات بد دیگری برایش رخ ندهد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اضافه کرد: در حال حاضر به دنبال راه اندازی یک سایت برای تبدیل ارز و همچنین ایجاد شعبه‌هایی برای تبدیل ارز گردشگران ورودی در فرودگاه‌ها هستیم که زیرساخت‌های این مسئله فراهم شده است.

منبع: اقتصاد 24

کد خبر 217843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =