چمدان: بی‌بی‌سی و ایندیپندنت گزارش دادند: «لاله شاهروش» 55 ساله و ساکن لندن زمانی که برای شرکت در مراسم تدفین همسر سابق خود در 10 مارس (19 اسفند ماه) وارد دوبی شد از سوی مقامات قضایی بازداشت شد و اکنون با احکام سنگینی مواجه است.

ایندیپندنت در این باره نوشت: این زن ایرانی تبار به جرم اینکه به شوهر سابق خود در شبکه‌های اجتماعی دو مطلب ناسزاوارانه در سال 2016 نوشته است هم اکنون در زندان بسر می‌برد. وی با دو سال زندان و مبلغ 50 هزار پوند جریمه مواجه است.

ایندیپندنت در ادامه نوشته است: قوانین مرتبط با جرایم سایبری در دوبی به گونه‌ای است که حتی مطالبی که مدت‌ها قبل توسط فردی در شبکه‌های اجتماعی نوشته باشد، در صورت ورود به این کشور همچنان قابل پیگرد بوده و با جریمه‌های نقدی و زندان همراه است.

لاله شاهروش - بازداشت یک زن ایرانی تبار در دبی

بی‌بی‌سی نیز نوشت: لاله شاهروش ۵۵ ساله و ساکن لندن که برای شرکت در مراسم تشییع همسر سابقش به دوبی رفته بود در فرودگاه این شهر بازداشت شده است. او به خاطر دو نظری که روی عکس‌های عروسی مجدد همسر سابقش در سال ۲۰۱۶ میلادی در فیسبوک نوشته بود، بازداشت شده است. وزارت خارجه بریتانیا گفته که از لاله شاهروش حمایت می‌کند.

به گفته فعالان گروه بازداشت در دوبی، «لاله شاهروش» که مادر یک فرزند است ۱۸ سال با همسر سابقش زندگی کرده و حدود هشت ماه از آن مدت را ساکن امارات بوده است. او بعد از این دوره اقامت در امارات با دخترش به بریتانیا بازگشته، اما همسرش در آن کشور مانده و مدتی بعد این زوج از هم جدا شده‌اند.

لاله شاهروش پس از آن با دیدن عکس‌های شوهر سابقش در فیسبوک دریافته که او ازدواج کرده است. این زن پس از اینکه متوجه ازدواج مجدد شوهر سابقش می‌شود، دو کامنت به زبان فارسی روی عکس‌های شوهر سابق و همسر تازه او گذاشته که در یکی از آنها با لعن و نفرین همسر سابقش نوشته است: «تو مرا به خاطر این اسب رها کردی.»

گروه بازداشت در دوبی می‌گوید، «لاله شاهروش» ممکن است به دو سال زندان و پرداخت ۵۰ هزار پوند جریمه محکوم شود، هر چند که کامنت‌هایی که باعث دستگیری او شده در زمان سکونت او در بریتانیا منتشر شده است.

بر اساس گزارش ایرنا، رادا استرلینگ (Radha Stirling) رئیس گروه بازداشت‌شدگان در دوبی به بی‌بی‌سی گفت: بسیاری بخصوص گردشگران غربی از جدی بودن جرایم سایبری در امارات آگاه نیستند.
کد خبر 217722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =