چمدان: عروس سوار بر بادکنک‌ها چند روز است توجه شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده است. عروسی که در یکی از خیابان پر رفت و آمد تهران سوار بر صندلی متصل به بادکنک‌های سفید بر زمینی فرود می‌آید که داماد زیر پایش در انتظار اوست. اما او نخستین عروسی نیست که هوای فرود بر داماد را داشته است.

[caption id="attachment_217411" align="aligncenter" width="1446"] پرواز عروس تهرانی با صندلی پرنده در وسط شهر پرواز عروس تهرانی با صندلی پرنده در وسط شهر ؛ این تصویر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و با واکنش منفی کاربران مواجه شده است | صورت‌های افراد در تصویر تعمدی دستکاری شده است[/caption]

در میان قصه‌ها و روایت عامه از تهران، قصه‌ای شنیدنی از عمارت شمس العماره تهران وجود دارد. شمس العماره که در نتیجه سفرهای فرنگ ناصرالدین شاه، در زمان خود بلندترین ساختمان مسکونی شهر بود به دلیل چشم گردانی‎های شاه از فراز آن باعث دردسر شده بود.

یکی از روایت‌های معروف شمس العماره که در کتاب تهران قدیم جعفر شهری آورده شده مربوط به عروسی نوه ناصرالدین شاه است.



در زمان مظفرالدین شاه، دختر شاه با پسر مویدالدوله حاکم تهران ازدواج می‌کند. اداره تشریفات دربار این عروسی را بسیار پربار و پر سور و سات برگزار می‌کند اما آنها برنامه ویژه‌ای برای این عروسی در نظر گرفته بودند. اداره تشریفات پیشنهاد می‌کند که به نشان برکت این ازدواج، نقاله‌ای از سر ستون‌های شمس العماره کشیده شود تا بادگیر خانه داماد در نوروزخان و عروس مانند برکت آسمانی بر این خانه فرود آید.

نقل شده که این نقاله کشیده می‌شود و همه چیز مهیا این بوده که دختر شاه از فراز شمس العماره پرواز کند و مانند برکتی آسمانی در خانه داماد فرود آید. اما دختر مظفرالدین شاه (که نامش در این روایت آورده نشده) در لحظه‌های آخر از پرواز و فرود در خانه داماد منصرف می‌شود و با کالسکه به خانه داماد می‌رود.

جعفر شهری در روایت شب نخست این وصلت آورده است که عروس و داماد در ساعت نخست ازدواج بگو مگوی تندی می‌کنند و کار همان شب به طلاق می‌کشد.
کد خبر 217378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =