چمدان: یک منبع مطلع در سفارت جمهوری اسلامی ایران گفت: صدور روادید رایگان سفر به ایران برای شهروندان عراقی از صبح امروز دوشنبه 12 فروردین ماه در سفارت و کلیه سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق آغاز شده است.

وی با اشاره به این که کار صدور رایگان ویزا با سرعت و طبق روال معمول در حال انجام است، به شهروندان عراقی اکیدا توصیه کرد بدون دریافت روادید به مبادی خروجی مراجعه نکنند.

این منبع گفت: داشتن ویزا برای سفر به ایران و عراق الزامی است و تنها هزینه آن از امروز حذف شده و روادید به صورت رایگان صادر می شود.

همزمان گزارش شده که صدور رایگان روادید سفر به عراق برای شهروندان ایرانی نیز از امروز آغاز شده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: با عنایت به ابلاغیه مورخ 10/1/ 98 وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پیرو بیانیه مشترک پایانی در سفر مورخ 20/12 / 97جناب آقای دکتر روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران به عراق مبنی بر صدور روادید رایگان جهت اتباع دو کشور، این سفارت و کلیه سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق از تاریخ 12/ 1/ 1398 مبادرت به صدور روادید رایگان برای شهروندان عراقی که قصد مسافرت به جمهوری اسلامی ایران را دارند، می‌کنند.

در این بیانیه تاکید شده است که صدور تمامی انواع روادید رایگان بوده و هیچگونه وجهی تحت هر عنوان دریافت نمی‌شود.

از سوی دیگر دفتر نخست وزیری عراق نیز در بخشنامه‌ای رایگان شدن روادید سفر به این کشور برای شهروندان ایرانی را به مبادی ذیربط ابلاغ کرد.

در این بخشنامه با امضای مهدی محسن العلاق سرپرست دبیرخانه هیات دولت عراق آمده است که بر اساس قاعده اقدام متقابل از تاریخ اول آوریل 2019 (12 فروردین 98) و به استناد ماده 36 قانون اقامت اتباع خارجی در عراق (قانون شماره 76 مصوب سال 2017) هزینه های صدور روادید برای ایرانیان صفر می‌شود.

در این بخشنامه همچنین بر حذف عوارض سازمان گردشگری عراق از کاروان‌های ایرانی که تاکنون به مبلغ ویزا اضافه می‌شد نیز تاکید شده است.

بر این اساس برای صدور روادید سفر به عراق برای ایرانیان دیگر هزینه‌ای دریافت نخواهد شد اما ارائه مدارک متقاضیان و صدور ویزا به قوت خود باقی است و شهروندان ایرانی و عراقی بدون ویزا نمی‌توانند به کشورهای یکدیگر سفر کنند.
کد خبر 216771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =