چمدان: پیروز حناچی‌ شهردار تهران شامگاه شنبه ۱۱ فروردین ماه در جشن پیشواز روز جمهوری اسلامی در میدان مشق (باغ ملی) با اشاره به تاریخ میدان مشق گفت: اولین هواپیما در ایران در این میدان به زمین نشست و نخستین بالن نظامی از این منطقه به هوا رفت.

وی در ادامه به توضیح فضای معماری میدان مشق و ساختمان‌های اطراف آن که در دوران قاجار و پهلوی اول ساخته شده پرداخت و افزود: مجموعه میدان مشق و ساختمان‌های آن را می‌توانیم با مجموعه موزه‌های مرکزی شهر لندن مقایسه کنیم.

حناچی ادامه داد: موزه پست،‌ موزه ملک،‌ موزه ایران‌باستان،‌ موزه دوران اسلامی،‌ موزه عبرت و‌ موزه شهربانی پتانسیل بالایی همتراز با سایر شهرهای مهم جهان دارند.

شهردار تهران گفت: تمام این ظرفیت ارزش‌های شهر تهران است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در همین راستا با توجه به مصوبه سال 1384 هیات وزیران و در همکاری با وزارت امور خارجه،‌ تصمیم داریم که این منطقه را تبدیل به یک فضای زنده شهری کنیم.

وی با اشاره به طرح تغییراتی که وزارت امورخارجه برای دسترسی بیشتر به محوطه باغ ملی در نظر دارد گفت: وزارت امورخارجه خود به تنهایی یکی از گنجینه ‌داران اصلی اسناد با ارزش و اشیای هنری است.

وی اضافه کرد: ما اصراری به تملک همه فضاها نداریم، بلکه معتقدیم که با همکاری سازمان‌ها یا نهادها ظرفیت‌های در اختیارشان که بخشی از ارزش‌های تاریخی تهران است در دسترس و بازدید عموم قرار گیرد.

شهردار تهران تاکید کرد: با توجه به مذاکراتی که با سازمان‌ها و نهادهای مختلف آغاز کردیم، به توافقاتی دست یافتیم که توافق با وزارت امورخارجه درخصوص باغ ملی از جمله آن است.

[related-post id="216685"]

[related-post id="213783"]
کد خبر 216688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =