چمدان: عکس‌هایی که به تازگی در موزه ملی ایران ثبت شده، بازدید کننده‌ای را نشان می‌دهد که روی ویترین‌های موزه ملی نشسته است.

این گردشگر در حالی که در فاصله چند قدمی او صندلی برای استراحت تعبیه شده، ترجیح داده از ویترین‌ها آثار ارزشمند موزه ملی به عنوان محل نشستن استفاده کند.

فارغ از نبود فرهنگ موزه‌گردی بین گردشگران، مشخص نیست راهنمایان و یگان حفاظت موزه ملی چرا در محل حضور ندارد.

این نخستین بار نیست که ویترین‌های موزه دوران اسلامی موزه ملی حاشیه ساز می‌شود.

نخستین‌بار پس از افتتاح عکس‌هایی بسیاری از ویترین‌های شکسته و نصف کاره این موزه منتشر شد. گفته می‌شد رییس سابق موزه ملی به دلیل وضعیت این ویترین‌ها زیر بار دستور افتتاح این موزه نمی‌رفت. با روی کار آمدن اسمعیل نوکنده در موزه ملی اما موزه دوران اسلام با همان ویترین‌ها افتتاح شد.

ویترین‌هایی که مدیر کل موزه‌های کشور می‌گفت هزینه زیادی برای آن شده و امکان تغییرش وجود ندارد مدتی بعد روی دو اثر تاریخی ریختند و آثار را دچار آسیب جدی کردند. با این وجود باز هم به موضوع غیراستاندارد بودن این ویترین‌ها رسیدگی نشد.

حالا این تصاویر نشان می‌دهد که موزه دوران اسلامی در کنار ویترین‌های غیراستاندارد به درستی حفاظت هم نمی‌شوند.

[caption id="attachment_216476" align="aligncenter" width="1280"]نشستن روی ویترین موزه ملی | موزه دوران اسلامی عکس‌ها: فرزانه قبادی[/caption]

[caption id="attachment_216477" align="aligncenter" width="1277"]نشستن روی ویترین موزه ملی | موزه دوران اسلامی عکس‌ها: فرزانه قبادی[/caption]
کد خبر 216471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =