28 جاده کشور تا اطلاع ثانوی مسدود است | مسافران قبل از حرکت به وضعیت جاده‌ها توجه کنند

چمدان: مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور جاده اولنگ - شاهرود در استان های گلستان و سمنان، دیزین-شمشک در استان های تهران و البرز به علت عدم ایمنی کافی مسدود اعلام کرد.

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا گفت: در استان های گیلان جاده پونل - خلخال به علت ریزش کوه پل مسدود است.

همچنین، استان کهگیلویه و بویراحمد  جاده سی سخت - پادنا به علت عدم ایمنی کافی مسدود شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا گفت: در استان های همدان جاده گنجنامه - تویسرکان به علت عدم ایمنی کافی، کردستان محورفرعی سروآباد -پاوه (کرد نه ته ته) به علت یخ زدگی و عدم ایمنی کافی مسدود شد.

رحمانی افزود: در استان های مازندران جاده تنکابن فرعی توکله (پل توکله) به علت سیل و تخریب پل، چمستان فرعی در کاپی به علت عدم ایمنی کافی مسدود شد.

رحمانی ادامه داد: در استان های ایلام جاده روستایی نسار شهرستان چرداول به علت رانش زمین، ایلام محورزرنه - سومار به علت عملیات راهسازی، خوزستان جاده قدیم چذابه به علت بالا آمدن آب دریاچه هور، چهارمحال و بختیاری جاده کوهرنگ-مسجد سلیمان(گردنه چری وشاه منصوری) به علت بارش برف و خطر سقوط بهمن مسدود است.

او افزود: در استان های سمنان جاده شاهرود-آزادشهر (محدوده خوش ییلاق)، به علت ریزش کوه و مسیر جایگزین جاده سمنان-فیروزکوه، گلستان محور گرگان-آق قلا (لاین رفت فرعی قربان آباد-آق قلا، فرعی آق قلا-بدراق ملا ، فرعی پل قره تپه-بندرترکمن ، فرعی قلعه جیق -یساقی ، فرعی آق قلا-پل دو گونچی) به علت آبگرفتگی، مازندران (محور دیباج-گلوگاه) به علت آبگرفتگی، گلستان فرعی خواجه نفس به گمیشان به علت بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه مسدود است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور گفت: در استان های لرستان محور قدیم خرم آباد-پلدختر و محور فرعی کاکارضا-بیرانشهر به علت طغیان رودخانه،

خوزستان محور اندیکا- شهرکرد به علت طغیان رودخانه و آبگرفتگی، سمنان محورهای چاشم-خطیرکوه، دهستان - پشتکوه به علت طغیان رودخانه، دامغان - جندق به علت بارش باران و رانش زمین، کهگیلویه و بویراحمد محور یاسوج-شیراز به علت آبگرفتگی و تخریب آسفالت و کهگیلویه و بویراحمد محورهای فرعی گچساران به بی بی حکیمه، راه روستایی دارشاهی، پل زردک به کبکیان، دهدشت به قلعه رئیسی و دیسموک به علت طغیان رودخانه مسدود است.

او اضافه کرد: در استان های بوشهر محور اهرم-فراشبند از ساعت 7 تا 19 هر روز تا اطلاع ثانوی به علت عملیات راهسازی مسدود و مسیر جایگزین کلمه به امام زاده ابراهیم,بوشکان به ده رود و تنگ ارم به پل نمازگاه است. خراسان رضوی محور نیشابور-مشهد به علت نشست آسفالت و مسیر جایگزین کنار گذر است.

رحمانی گفت: محورفرعی نیشابور –فلیخانه عبدل آباد به علت آبگرفتگی، قم محور قم-جعفریه کیلومتر 2 به علت سیلاب و نشست جاده، چهار محال و بختیاری محور فرعی شیخ محمود به 12 امام به علت ریزش سنگ مسدود است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا گفت: در استان های خراسان رضوی محور های فرعی روستایی1-ابرده شاندیز به زشک  2-طرقبه نقندر و گنگ 3-طرقبه به جارغرق به علت ابگرفتگی معابر و سیلاب ، خراسان جنوبی (محور زیرکوه-آهنگران) به علت سیلاب و طغیان رودخانه و سمنان (محور شاهرود-طرود معلمان) به‌علت بارش باران و آب گرفتگی محور، مسیر جایگزین معلمان- دامغان و بالعکس است.

بارندگی های اخیر در کشور که از روزهای پایانی سال 97 آغاز شد و تا روزهای اخیر ادامه داشت منجر به ایجاد سیلاب و طغیان رودخانه شده است که به دنبال آن این سیلاب ها بسیاری از راههای کشور را تخریب و باعث مسدود و یا خرابی آنها شد.

در برخی مناطق نیز ریزش خاک و سنگ و سنگ ریزها از کوه منجر به مسدود شدن راه‌ها شده که تلاش برای بازگشایی راه‌های اصلی و همچنین فرعی بین شهرها و روستاها توسط نیروهای امدادی و راهداری ادامه دارد.
کد خبر 216455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =