چمدان: قاسم مقیمی گفت: شورای شهر و شهرداری شیراز در اواخر سال 96 تصمیمی مبنی بر عدم نصب چادر مسافران نوروزی در فضاهای عمومی گرفتند و این کار را در نوروز 97 و 98 نیز به جد دنبال کردند.

وی اضافه کرد: در قبال این کار اقدام دیگری به صورت موازی نسبت به اسکان مسافران نوروزی در کمپ‌های سرپوشیده و اختصاصی انجام شد و به هیچ عنوان به کسی اجازه نصب چادر در معابر عمومی نظیر پارک‌ها و پیاده‌روها و همچنین در روزهای بارندگی اجازه توقف خودرو در مجاورت رودخانه خشک نیز داده نشد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز این اقدام شورای شهر و شهرداری شیراز را یکی از مهمترین تصمیم‌های این دوره مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: جلوگیری از نصب چادر مسافران نوروزی و جلوگیری از پارک خودروها در حاشیه رودخانه خشک شیراز دو طرح مهمی بود که اگر انجام نشده بود در سیل اخیر یک فاجعه هولناک انسانی رخ می‌داد که در تاریخ ثبت می‌شد و همانند تصویری که در فضاهای مجازی منتشر شد و سیل را نشان می‌داد که خودروها را با خود می‌برد، تصاویری از همه خیابان‌های شیراز در سراسر دنیا مخابره می‌شد که سیل ویرانگر چادرهای مسافرتی و مسافران را با خود می‌برد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز به ایرنا گفت: بعضی اظهارنظرهایی که از جانب گروه‌های خاص سیاسی و یا مسولان سابق و یا فعلی در روزهای گذشته در خصوص علل سیل شیراز در فضای مجازی منتشر می‌شود که به هیچ وجه با حقیقت همخوانی ندارد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز با بیان اینکه محوطه سازی و زیباسازی دروازه قرآن و محدوده کمربندی اکبرآباد و امیرکبیر توسط تیم فعلی شورا شهر و شهرداری شیراز طراحی و ساخته نشده است، گفت: قطعا نیت مدیران قبلی شهرداری شیراز هم خیر بوده و سالیان گذشته هم اتفاقی در این محل رخ نداده اما حجم روان آب‌های ناشی از سیلاب اخیر به قدری گسترده بوده که کانال هدایت آب‌های سطحی در زیر محور دروازه قرآن ظرفیت انتقال آن را نداشت و این مساله باعث بروز این حادثه ناگوار شد.

وی اضافه کرد: لازم است اقداماتی که از دهه 60 برای انسداد مسیر سیلاب و خیابان سازی در منطقه دروازه قرآن انجام شده مورد تجدیدنظر قرار گیرد و شورای پنجم شهر شیراز این مساله را به جد دنبال می‌کند.

[related-post id="215753"]
کد خبر 216405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =