آتش سوزی بازار تاریخی ارومیه در نیمه شب | حریق پس از چهار ساعت مهار شد

چمدان: بازار ارومیه مربوط به دوره صفوی است و در بافت قدیمی شهر واقع شده است. بازار ارومیه معماری ساده‌ای داشته و تاق‌ها، چشمه‌ها و گنبدهای مختلفی را در خود جای داده‌ است. این بازار دارای تیمچه‌ها، حمام‌ها، سراها و مسجدهای مربوط به دوران زندیان و قاجاریان است.

این اثر تاریخی که در ۲۲ خرداد ۱۳۶۲ با شمارهٔ ثبت ۱۶۳۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است نیمه شب گذشته دچار آتش سوزی شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه در این زمینه گفت: آتش سوزی در بازار تاریخی و مسقف ارومیه پس از تلاش چهار ساعته آتش نشانان در ساعت سه بامداد مهار شد.

ابراهیم شاد قوشچی افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع آتش سوزی در یک واحد طلاسازی، گروه آتش نشانی و امداد و نجات به محل اعزام شد. به علت چوبی بودن و استفاده از خاک در سقف طلاسازی، استفاده از آب برای اطفای حریق موثر واقع نشد ولی آتش نشانان با استفاده از سایر روش‌های تخصصی، موفق به مهار آتش شدند.

وی به پایین آمدن 2 متر از سقف طلاسازی بر اثر آتش سوزی اشاره کرد و گفت: تیم اطفای حریق و امداد و نجات پس از مهار آتش و با استفاده از روش شمع گذاری، سقوط کامل سقف را نیز مهار کردند تا از حجم خسارت کاسته شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه علت بروز این حادثه توسط کارشناسان سازمان در حال بررسی است به ایرنا گفت: این حادثه تلفات جانی نداشت و با تلاش آتش نشانان از گسترش آتش به دیگر واحدها نیز جلوگیری شد.
کد خبر 216212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =