احتمال وقوع سیل در تهران ؛ کاخ موزه‌ها و رستوران‌های شمال تهران تا چهارشنبه تعطیل شدند

چمدان: سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان شمیرانات برای پیشگیری و مواجهه با سیل در این شهرستان گفت: هشدارهای لازم را به کلیه شهروندان حوزه شهر تجریش و بخش‌ها داده و کلیه رستوران‌ها را تعطیل و تخلیه کرده و دستور داده‌ایم که این اماکن تا پایان امسب تعطیل باشند.

وی با بیان اینکه کاخ موزه سعد آباد و همه اماکنی که ممکن است در آنجا سیلاب ایجاد شود، فردا تعطیل خواهند بود، افزود: کلیه رستوران‌های حوزه دربند و درکه را نیز تعطیل کردیم تا تجمع و دپوی انسانی در این اماکن وجود نداشته باشد.

سیاوش شهریور اضافه کرد: تمامی واحدهای صنفی شمال تهران بویژه کاخ موزه‌ها و رستوران‌های در دربند، درکه، توچال، لواسان و فشم که به روددره‌ها منتهی می‌شوند تا چهارشنبه شب تعطیل هستند.

وی افزود: پیست‌های دربندسر و شمشک نیز با هدف جلوگیری از ترددهای غیرضروری و مدیریت راه‌ها با احتمال سقوط بهمن و ریزش کوه تا روز مذکور تعطیل خواهند بود.

فرماندار شمیرانات با اشاره به آماده باش این فرمانداری خاطرنشان کرد: کل لجستیک حوزه شهر تجریش و بخش‌ها در حالت آماده باش قرار دارند؛ امیدواریم سیلابی نیاید اما با توجه به سوابق سیل‌های پیشین، از لحاظ امکانات، نیروی انسانی و پشتیبانی آمادگی کامل داریم و همه محل‌های خطر خیز شمیرانات را تخلیه کرده‌ایم.

[related-post id="215890"]

وی اضافه کرد: اکنون شرایط جوی شهرستان آرام است اما به علت پیشگیری از حوادث احتمالی خواهشمندیم شهروندان و مسافران برای کارهای غیر ضروری به این شهرستان سفر نکنند تا در صورت وقوع حوادث نیروهای امدادی و خدماتی بتوانند خدمات ارائه دهند.

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ نیز اعلام کرد: با توجه به شرایط جوی و احتمال وقوع سیل واحدهای صنفی تفرجگاه‌های شمال تهران به مدت 48 ساعت تعطیل هستند و این واحدها مجاز به ارائه خدمات نیستند.

سرهنگ تقی افرند گفت: تعطیلی واحدهای صنفی واقع در دربند، درکه، فشم، لواسان، فرحزاد، کن و سولقان به صاحبان این واحدها ابلاغ شده است. این تصمیم با توجه به شرایط جوی حاکم بر کشور و احتمال وقوع سیلاب و آب گرفتگی در محل‌های یاد شده گرفته شده است.

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از شهروندان درخواست کرد برای حفظ جان خود از حضور در محل‌های مذکور بپرهیزند.
کد خبر 215986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =