چمدان: عاطفه روشنویی امروز دوشنبه پنجم فروردین‎ماه 98 با اعلام این خبر گفت: باتوجه به ریزش باران‎های تند با قطره‎های درشت در محوطه تاریخی چغازنبیل، آسیب‎پذیری دیوارها و کف بنا در چنین شرایطی به صورت بالقوه افزایش پیدا میکند؛ چراکه این بنا دارای کف‎فرش‎های اصیلی است که راه رفتن روی این کف‎فرش‎ها در زمانی که خیس هستند، تخریب و کوتاه شدن عمر آن‎ها را به دنبال خواهد داشت.

او تأکید کرد: هنگامی که زمین در پی بارندگی خیس است، لزوم حفاظت و نگهداری از این محوطه میراث جهانی ایجاب می‎کند اجازه بازدید از عرصه را ندهیم و تقاضا داریم در این راستا گردشگران عزیز نیز با ما همکاری کنند.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل با اشاره به این‎که اولین وظیفه ما، حفاظت از سایت و رعایت قوانین و قواعد نگهداری از آن است، از عموم گردشگران خواست که در راستای حفظ این میراث گرانقدر فرهنگی که متعلق به خود آن‎ها است، با عوامل پایگاه همکاری لازم را داشته باشند و تا عادی شرایط جوی از مراجعه به سایت چغازنبیل خودداری کنند.

وی از عموم گردشگران نوروزی دعوت کرد تا امروز (پنجم فروردین‎ماه) به جای محوطه میراث جهانی چغازنبیل، به موزه هفت‎تپه مراجعه و از آن دیدن کنند.

رشنویی از گردشگران درخواست کرد همواره پیش از آن‎که از مسیرهای دور و نزدیک به سایت چغازنبیل مراجعه کنند، حتماً با هواشناسی هماهنگ باشند چراکه حتی اگر هوا آفتابی باشد اما 24 ساعت قبل از آن باران باریده باشد نیز نمی‎توانیم اجازه ورود به عرصه را بدهیم.

بنابر اعلام سازمان هواشناسی بارندگی شدید همراه با رگبار و رعد و برق تا روز چهارشنبه (هفتم فروردین‎ماه 97) در نقاط مختلف استان خوزستان به ویژه مناطق شمالی و شرقی استان ادامه خواهد داشت.
کد خبر 215767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =