نوروز خطرناک ؛ هشدار جدی رئیس هلال احمر به مسافران نوروزی | سیلاب جدید در راه است؛ به این مناطق سفر نکنید

چمدان: جمعیت هلال احمر با توجه به شرایط جوی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در ایام عید نوروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد لازم است مسافران نوروزی به ویژه در مناطق کوهستانی با تجهیزات کامل امدادی و جیره غذایی کافی و سایر ملزومات ضروری سفر کنند.

با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق شمالی و غربی کشور چنانچه مقدور باشد، از سفر به این مناطق تا عادی شدن اوضاع پرهیز کنند. در مسیرهای اصلی سفر کرده و از ورود به مسیرهای فرعی کم تردد و ناشناخته پرهیز کنند. همچنین به هیچ عنوان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتراق نکنند.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان نیز نسبت به افزایش دبی در همه رودخانه‌های استان در روزهای آینده به دلیل پیش بینی بارندگی شدید هشدار داد و گفت: در همه رودخانه‌های استان برای مقابله با سیلاب احتمالی، حالت آماده باش اعلام شده است.

حمیدرضا لشکری اظهار داشت: پیش بینی‌های هواشناسی بارندگی شدید را به مدت سه روز در تمامی حوضه‌های آبریز خوزستان نشان می‌دهد، که به تبع آن افزایش جریان آب رودخانه‌ها و احتمال وقوع سیلاب را خواهیم داشت.

رییس جمعیت هلال احمر نیز به مسافران و مردم غرب، جنوب و شمال شرق ایران هشدار داد: مردم و مسافرین نوروزی در این مناطق کاملا هشیار باشند و به هشدارها کم توجهی نکنند. از حرکت و توقف در مسیرهای فرعی، کنار رودخانه ها و مسیل ها اکیدا بپرهیزید.

توییت رئیس جمعیت هلال احمر از نوروز امسال به نوروز خطرناک یاد کرده است.

هشدارهای هلال احمر
کد خبر 215469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =