چمدان: مطابق قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ اول فروردین ماه (ساعت ۰۰:۰۰دوم فروردین) هر سال یک ساعت به جلو کشیده می‌شود. این قانون با هدف استفاده بیشتر از روشنایی روز و صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق به تصویب رسیده ‌است.

شرکت حمل و نقل ریلی رجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تغییر ساعت رسمی کشور از ساعت ۲۴ اول فروردین ۱۳۹۸، همه قطارهای مسافری رجا طبق ساعت رسمی کشور حرکت می‌کنند.

این شرکت از هموطنان خواست به دلیل نبود امکان تامین جا برای جاماند‌گان از قطار و برای انجام امور مربوط به کنترل بلیت، طوری برنامه‌ریزی کنند که یک ساعت قبل از حرکت قطار در ایستگاه راه‌آهن حاضر باشند.

مسافران در طول سفر با قطار باید شناسنامه یا کارت شناسایی معتبر را همراه و در دسترس داشته باشند تا در صورت درخواست مأموران آن را ارائه دهند.

این شرایط برای ساعت حرکت هواپیماها و اتوبوس‌ها نیز وجود دارد و پس از تغییر ساعت رسمی کشور، پروازها و اتوبوس‌ها طبق برنامه و زمان درج شده در بلیت‌ها انجام می‌شود.

مسافران پروازهای داخلی و خارجی ضمن تنظیم ساعت خود با ساعت رسمی کشور برنامه‌های خود را بر اساس زمان درج‌شده در بلیت‌های هواپیما انجام داده و در فرودگاه‌ها حضور یابند.
کد خبر 215254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =